وزارت بهداشت اعلام کرد:

کرونا جان ۳۳۲ نفر دیگر را در ایران گرفت | ۱۹۸ شهر کشور در وضعیت قرمز هستند

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: با فوت ۳۳۲ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید-۱۹ در شبانه روز گذشته تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۷۲ هزار و ۹۰ نفر رسید. پنج هزار و ۴۲۱ هزار نفر در کشور با دریافت هر دو دوز واکسن کرونا واکسینه شده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز شنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: از دیروز تا امروز (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۷ هزار و ۸۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۳۹۰ نفر از آن‌ها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۵۱۶ هزار و ۱۵۷ نفر رسید.

وزارت بهداشت در این اطلاعیه افزود: تاکنون یک میلیون و ۹۷۱ هزار و ۶۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. پنج هزار و ۴۲۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ نیز در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند و ۱۵ میلیون و ۹۶۱ هزار و ۱۷۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

بر اساس این گزارش، هم اکنون ۱۹۸ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۵۷ شهر در وضعیت نارنجی، ۸۴ شهر در وضعیت زرد و ۹ شهر در وضعیت آبی قرار دارند. بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است.

وزارت بهداشت همچنین اعلام کرد: تاکنون ۸۸۹ هزار و ۹۵ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۲۱۱ هزار و ۸۲۲ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده و واکسینه شده اند. مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به یک میلیون و ۱۰۰ هزار و ۹۱۷ دوز رسید.

Share