نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس:

هنوز پول زمین‌های خریداری شده برای راه آهن به برخی از روستائیان پرداخت نشده است

آقازاده با اشاره به اینکه روستائیان حاشیه خط ریل راه آهن رشت به آستارا مشکلات زیادی دارند، بیان کرد: کشاورزی مردم منطقه دچار مشکلاتی شده که برای حل این مشکلات تمام تلاش خود را خواهم کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سهم راه آهن در جابه جایی کالا در کشور ۱۱ درصد بوده که بایدبه ۳۰ درصد برسد گفت: به دلیل زمان بر بودن پروژه‌ها به مسئله راه آهن کم توجه می‌شود، راه آهن باید جایگاه واقعی خود را در گیلان پیدا کند.

سید علی آقازاده در حاشیه بازدید از پروژه راه آهن رشت به آستارا با اشاره به اینکه پروژه راه آهن رشت به آستارا از ۱۲ سال پیش آغاز شد، اظهار کرد: بهتر بود راه آهن همان زمان از منطقه امام زاده هاشم تا بندر انزلی همزمان تکمیل کرد اما به هر حال این مسئله محقق نشد و هرچه سریعتر باید به تتیجه برسد.

وی با انتقاد از کم توجهی‌های صورت گرفته نسبت به راه آهن گیلان گفت: در گذشته همواره راهبرد ترانزیتی کشور، راه آهن شمال به جنوب بود مزیت بالای راه آهن برای کشور از بدیهیات است.

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سهم راه آهن در جابه جایی کالا در کشور ۱۱ درصد بوده و در برنامه ششم توسعه تاکید شده که باید سهم راه آهن از کالا به ۳۰ درصد برسد افزود: به دلیل زمان بر بودن پروژه‌ها به مسئله راه آهن کم توجه می‌شود، راه آهن باید جایگاه واقعی خود را در گیلان پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه وصل شدن راه آهن گیلان به بندر کاسپین یک حرکت رو به جلو برای استان است، تصریح کرد: اتصال راه آهن به شهرستان آستارا نیز یک اقدام ارزشمند برای استان و حتی کشور است و راه انتقال کالا به کشورهای همسایه شمالی را راحت‌تر می‌کند.

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه علی رغم منفعت‌ها نباید روستائیان ما از پروژه راه آهن آسیب ببینند، گفت: جاده‌های تخریب شده توسط راه آهن باید دوباره بازسازی شود و همچنین برای راه‌هایی که مسدود شده نیز باید راه جایگزین تعبیه شود.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه مسئولان باید مشکلات روستائیان حاشیه راه آهن را برطرف کنند، گفت: هنوز پول زمین‌های خریداری شده برای راه آهن به برخی از روستائیان پرداخت نشده و علاوه بر آن راه دسترسی آن‌ها را نیز دچار مشکل کرده است.

آقازاده با اشاره به اینکه روستائیان حاشیه خط ریل راه آهن رشت به آستارا مشکلات زیادی دارند، بیان کرد: کشاورزی مردم منطقه دچار مشکلاتی شده که برای حل این مشکلات تمام تلاش خود را خواهم کرد.

Share