مهمترین اهداف حوزه بندری گیلان | احداث سیلو و کشتیسازی توسط بخش خصوصی در بندرانزلی
مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان در تشریح مهم ترین اهداف و برنامه های حوزه دریایی و بندری این استان در سال ۱۴۰۰ گفت: افزایش نرم های تخلیه و بارگیری، افزایش ترافیک، ترانزیت و صادرات کالا در دستور کار سال جاری قرار دارد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حمیدرضا آبایی در رابطه با مهم ترین اهداف و برنامه های حوزه بندری و دریایی گیلان در سال ۱۴۰۰، اظهار داشت: اهداف مختلفی در سال ۱۴۰۰ با شعار «تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها» تعریف شده است که افزایش توانمندی تجهیزات استراتژیک با بهره گیری از متخصصان و تولیدکنندگان داخلی، افزایش نرم های تخلیه و بارگیری انواع کالا، افزایش راندمان صادرات، بهره مندی از فرصت ایجاد خط منظم کشتی رو-رو در بندرانزلی جهت افزایش ترافیک و ترانزیت و صادرات کالا و همچنین اتخاذ سیاست جذب و سرمایه گذاری احداث سیلو و صنایع کشتی سازی توسط بخش خصوصی در بندرانزلی، مهم ترین آنها است.
مهمترین اهداف حوزه بندری گیلان در سال جاری
وی در رابطه با مهم ترین اهداف حوزه بندری گیلان در سال جاری اشاره کرد و گفت: افزایش تناژ تخلیه و بارگیری از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن سال قبل به دو میلیون تن با استفاده از تجهیزات مکنده غلات با ظریفت ۳۰۰ تن در ساعت و تجهیزات استراتژیک وارد شده به بندرانزلی، ارتقای عملکرد شاخص های بندری (سرویس تایم- پرت تایم- ویتینگ تایم) با بهره مندی از اسکله های جدید و تجهیزات پیشرفته از جمله اهداف تعریف شده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان افزود: افزایش نرم های تخلیه و بارگیری انواع کالا، افزایش راندمان صادرات و همچنین دو سر بار کردن شناورهای ورودی به بندر در جهت به صرفه شدن تجارت در اقتصاد حمل و نقل دریایی، ساخت و بهره برداری از زیرساخت سیلوغلات و مخازن روغن با استفاده از توان بخش خصوصی در بنادر استان و نیز بهره مندی از فرصت ایجاد خط منظم کشتی رو-رو در بندرانزلی جهت افزایش ترافیک و ترانزیت و صادرات کالا و کامیون به صورت مستقیم از مبدا به مقصد از دیگر اهدافی است که در سال ۱۴۰۰ در راستای تحقق آن گام برخواهیم داشت.
وی با اشاره به اینکه در سال جاری برقراری ارتباط مستقیم نرم افزاری با راهداری و گمرک در راستای تسریع و تسهیل حمل و نقل کالا، انعقاد حداقل ۳ قرارداد سرمایه گذاری در احداث سیلو و مخازن روغن و همچنین صنایع کشتی سازی در مجتمع بندری انزلی در دستورکار قرار دارد، بیان کرد: فراهم کردن مقدمات احداث انبار سردخانه ای و سورتینگ کالا در مجتمع بندری جهت توسعه صادرات کالاهای سردخانه ای، بازسازی و تامین تجهیزات پشت خط و افزایش توانمندی تجهیزات استراتژیک با بهره گیری از متخصصان و تولیدکنندگان داخلی دیگر برنامه های تعریف شده در حوزه بندری گیلان است.
آبایی ادامه داد: طراحی و ساخت ابزار لوازم همچون پلیت های فلزی و اسپریدر در راستای تسریع در عملیات بارگیری کالاهای صادراتی به شناور، بازنگری و حذف فرآیند های زاید در امور خدمات اسنادی و عملیاتی بر اساس استاندارد های تعریف شده، ارتقای سطح ایمنی بندر و توسعه فرهنگ ایمنی، اتخاذ سیاست جذب و سرمایه گذاری احداث سیلو و صنایع کشتی سازی توسط بخش خصوصی در بندرانزلی و همچنین الکترونیکی کردن درخواست خدمات اسنادی و عملیاتی در جهت تسریع و تسهیل امور ذینفان بندری بدون مراجعه حضوری از جمله اهداف و برنامه های پیش رو در بخش بندری گیلان خواهد بود.
مهم ترین اهداف حوزه دریایی گیلان در سال ۱۴۰۰
مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان در رابطه با مهم ترین اهداف و برنامه های حوزه دریایی در سال ۱۴۰۰، عنوان کرد: اجرای بازرسی متمرکز از شناورهای کنوانسیونی بر اساس طرح اعلامی و اجرای بازرسی متمرکز از شناورهای غیر کنوانسیونی بر اساس طرح اعلامی مرکز از جمله اهداف ترسیم شده است.
آبایی افزود: شناسایی و تجزیه تحلیل ریسک های دریایی و اقدام در جهت کاهش ریسک ها به میزان ۵۰ درصد، ادامه فرایند ثبت قایق های فاقد هویت استان و شناسایی خلاء های قانونی اجرای الزامات مقاوله نامه کار دریایی جهت وضع قوانین و دستور العمل های ملی از دیگر برنامه های تدوین شده است که در راستای تحقق آن اقدام خواهیم کرد.
وی با اشاره به اینکه پایش و اندازه گیری وضعیت پوشش رادیویی آب های استان گیلان در جهت شناسایی و پیگیری رفع نیازهای تجهیزات مخابراتی با هدف ارتقاء پوشش رادیویی استان در دستورکار قرار دارد، گفت: ساماندهی همیاران ناجی استان، ارتقاء تجهیزات مخابرات دریایی مرکز چمخاله و انجام تعهد حجمی سالانه لایروبی ابلاغی سازمان در قالب قرارداد تامین ایمنی آبراه بندر انزلی از دیگر برنامه های حوزه دریایی گیلان در سال جاری است.
دیدگاه