مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان اعلام کرد:

مساجد و حسینیه‌های گیلان با رعایت پروتکل‌ها میزبان نماز عید فطر هستند

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان گفت: نماز عید سعید فطر در مساجد و حسینه‌های این استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، سعید مهدوی اظهار داشت: نماز عید سعید فطر با رعایت فاصله فیزیکی می‌تواند در تمامی مساجد و حسینه‌های شهرستان‌های استان گیلان برگزار شود.

وی با تاکید بر اینکه در صورت مساعد بودن شرایط جوی نماز عید سعید فطر در فضای باز برگزار شود، خاطر نشان کرد: نمازگزاران باید توصیه‌های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا را رعایت کرده و زیرانداز «در صورت اقامه نماز در فضای باز»، ماسک، مهر و سجاده شخصی به همراه داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان با بیان اینکه سلامتی مردم در اولویت برگزاری مراسم‌های مختلف مذهبی است، اضافه کرد: از مردم درخواست می‌شود تا با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در نماز عید سعید فطر حضور داشته باشند.

وی بیان داشت: نماز عید سعید فطر در رشت مرکز گیلان علاوه بر مساجد و حسینیه ها، در مصلی این شهر با حضور آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان برگزار می‌شود.

هم اکنون جز سه شهرستان گیلان شامل املش، شفت و تالش که در وضعیت زرد بیماری کرونا قرار دارند، بقیه شهرستان‌های این استان نارنجی هستند.

بر اساس آخرین آمار، افزون بر ۵۰۰ بیمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند.

Share