معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

کرونا همچنان در کمین است | مردم روابط اجتماعی را عادی‌سازی نکنند

آبتین حیدرزاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان گفت: بیماری کرونا در جریان است مردم روابط اجتماعی را عادی سازی نکنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان گفت: بیماری کرونا در جریان است مردم روابط اجتماعی را عادی سازی نکنند.

آبتین حیدرزاده افزود: این سوء تعبیر که وضعیت عادی شده و عادی شدن روابط اجتماعی را داشته باشیم باید از ذهن خارج شود.

وی افزود: افراد بدون علامت که سرپایی هستند اما در خانواده یا اطرافیان با بیماری در تماس بوده اند در حال افزایش است و این مهم نشانگر اینست که رعایت مردم در پیشگیری از انتشار ویروس کرونا کم شده است.

حیدرزاده خاطرنشان کرد: بسیار مهم است که افراد پرخطر شامل سالمندان، ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی، دیابت، آسم، بیماری مزمن ریوی، خیلی چاق با شاخص توده بدنی ۴۰، بسیار جدی از تماس با افراد جامعه بدون رعایت حفاظت فردی و در محیط های بسته بپرهیزند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان با بیان اینکه از رفتن به مهمانی باید خودداری شود، اضافه کرد: حضور در رستوران برای افراد پرخطر بسیار ریسک دارد و عادی سازی زندگی خطرناک است.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت فاصله فیزیکی و استفاده از ماسک در فضای بسته و  وسایل حمل و نقل عمومی و شستن مکرر دستها اظهار داشت: محافظت از چشم از دیگر مواردی است که به میزان قابل توجهی می‌تواند از انتقال فرد به فرد ویروس کرونا جلوگیری کند.

اگر علایمی نظیر تب، سرفه، بدن درد، لرز و خستگی را مشاهده کردید حتما در سامانه سلامت www.gums.ir ثبت نام و اگر قبلا ثبت نام نموده‌اید مجددا با ورود کد ملی وارد سامانه شوید تا کارشناسان بهداشتی با شما تماس بگیرند. در صورت لزوم آزمایش رایگان انجام خواهد شد.

Share