اعتراض دلخوش به عملکرد زاکانی؛

مرکز پژوهش‌ها نخبگان را حذف کرده است | هر موضوعی را ارائه کردم روی زمین مانده است

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد مرکز پژوهش ها گفت: نیروهایی را به مرکز پژوهش ها آوردند، حال اینکه باید قبل از هر گونه تغییر از هیات امنا و رئیس مجلس اجازه گرفته می شد نه اینکه بعدش این کار را انجام دهند. فکر می کنم در این جا حذف نخبگان رخ داده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، سید کاظم دلخوش در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی و بعد از گزارش رییس مرکز پژوهش ها درباره عملکرد این مرکز در مجلس یازدهم در تذکری گفت: طبق این گزارش، رئیس مرکز پژوهش ها وعده هایی برای دادن اطلاعات و کارها دادند اما در طول یکسال گذشته این اتفاق رخ نداده است.

وی ادامه داد: دستگاه هایی که بازوی نظارتی مجلس هستند، باید به درستی اقدام کنند که تاکنون این اتفاق نیفتاده و اطلاعات سوخته در اختیار نمایندگان گذاشته شده است.

دلخوش ادامه داد: بنده بیشترین مراجعات را به مرکز پژوهش های مجلس داشته ام اما هر موضوعی را ارائه کردم روی زمین مانده است. از طرف دیگر بسیاری از احکام و جداول بودجه سال ۱۴۰۰ بعد از تصویب در صحن تغییر پیدا کرد و جداول جا بجا شد. وظیفه مرکز پژوهش ها رسیدگی به این موضوعات است.

نماینده صومعه سرا خاطرنشان کرد: نیروهایی در مرکز پژوهش ها آوردند اما باید قبل از هر گونه تغییر از هیات امنا و رئیس مجلس اجازه گرفته می شد نه اینکه بعدش این کار را انجام دهند. به عنوان یک نماینده می خواهم از کار کارشناسی مرکز استفاده کنم اما کسی را نمی شناسم. پیش از این معاونت اقتصادی به خوبی کار می کردند اما همه تغییر کردند و فکر می کنم در این جا حذف نخبگان هم انجام شده است.

وی ادامه داد: آقای زاکانی می گوید برای افکارسنجی، تشکیلاتی را تاسیس کرده است، درصورتی که نیازی به چنین چیزی نیست. ما در یک سال گذشته هیچ مطلبی را از این آقایان ندیدیم. علاوه بر این، ساختمان مرکز پژوهش ها در بالای شهر است، ما چگونه باید به آنها دسترسی داشته باشیم باید کنار مجلس در بهارستان باشند تا بتوان از نظرات کارشناسی آنها استفاده کنیم.

محمدباقر قالیباف – رئیس مجلس شورای اسلامی – در پاسخ به این تذکر گفت: رئیس مرکز پژوهش ها در توضیحات خود ادعایی مبنی بر اینکه تمامی کارها به درستی انجام شده را ندارد و اشاره کرد که ضعف ها و اشکالاتی وجود دارد که در حال تلاش هستند تا این مشکلات را مرتفع کنند. علاوه بر این، هیات رئیسه مجلس به عنوان هیات امنای مرکز پژوهش ها بوده و باید براساس اساسنامه هرگونه تغییری در ساختار به تصویب این هیات برسد و پیشنهادات از مرکز پژوهش ها به این هیات ارسال شده است.

قالیباف درباره ساختمان مرکز پژوهش ها گفت: آقای زاکانی شخصاً بیش از چند بار برای انتقال ساختمان مرکز پژوهش ها مراجعه و پیگیری های کردند که منتقل شوند، چون آن ها نیز اذیت می شوند. امسال اعتبارات برای تکمیل ساختمان های کنار مجلس در نظر گرفته شده که امیدواریم ساختمان تکمیل شود و به بهارستان منتقل شود.

وی درباره تغییر احکام و جداول بودجه بعد از تصویب در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی دوستان نامه ای در این مورد به من نوشتند و دیشب با آنها نیز صحبت کردم، خودم جلسه ای را در این باره برگزار می کنم.

Share