معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد؛

بستری ۱۰۴۴ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های گیلان

معاون علوم پزشکی گیلان، از بستری بودن ۱۰۴۴ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های گیلان خبر داد و گفت: مهمترین ریزفاکتور در افزایش ابتلا به ویروس کرونا دورهمی های کوچک و میهمانی های خانوادگی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، دکتر آبتین حیدرزاده در گفت وگو با ایسنا، مهمترین ریزفاکتور در افزایش ابتلا به ویروس کرونا را دورهمی های کوچک و میهمانی های خانوادگی دانست و اظهار کرد: متاسفانه از دورترین مناطق روستایی تا شهرهای بزرگ ابتلاها به صورت خانوادگی دیده می شود.

وی از مردم خواست نسبت به رعایت فاصله گذاری اجتماعی، عدم تجمع در فضاهای سربسته و ماسک زدن اهتمام داشته باشند و گفت: اگر شاهد افزایش میزان رعایت پروتکل های بهداشتی باشیم، از هفته آینده روند کاهشی ابتلاها اتفاق می افتد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، توقف شیوع کرونا و بازگشت به وضعیت قبل از عید را نیازمند عزم همگانی دانست و عنوان کرد: برای کاهش خیز اپیدمی رعایت کامل پروتکل های بهداشتی الزامی است.

حیدرزاده، با بیان اینکه طی شبانه روز گذشته ۲۲۰ بیمار جدید کرونایی را بستری کردیم، افزود: روزانه همین تعداد بیمار سرپایی نیز به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه و بعد از دریافت دارو، در خانه ایزوله می شوند.

وی از بستری بودن ۱۰۴۴ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: متاسفانه ۱۲۰ نفر در وضعیت شدیدا بدحال قرار دارند و در بخش های ICU بستری هستند.

Share