مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی گیلان خبر داد:

برگزاری جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گیلان در ناحیه صنعتی کیشستان صومعه‌سرا

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی گیلان از برگزاری جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گیلان در ناحیه صنعتی کیشستان صومعه‌سرا خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ارسلان زارع استاندار گیلان، سید کاظم دلخوش نماینده مردم شهرستان صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی، آرش فرزام صفت معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان، دلق‌پوش ریاست سازمان صمت گیلان، فریبرز سعیدی کیا مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان از ناحیه صنعتی کیشستان و شهرک گلخانه‌ای این منطقه بازدید کردند.

زارع بعد از برگزاری جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید؛ در گفت‌وگو با خبرنگاران، به نامگذاری سال‌جاری تحت عنوان تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: علاوه بر برگزاری جلسات کارگروه در مرکز استان؛ رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی به ویژه نیمه تمام، بازدیدها و بررسی‌های میدانی جزو برنامه‌های ماست.

وی با یادآوری اینکه طی سال گذشته در راستای سیاست راهبردی اقتصاد مقاومتی و تحقق شعار سال اقدامات خوبی توسط دستگاه‌ها و همت بلند بخش خصوصی و کارآفرینان صورت گرفت، افزود: براساس برنامه، واحدهای با پیشرفت بالای ۶۰درصد که در نیمه نخست سال شناسایی شده بودند تا پایان سال گذشته به بهره‌برداری رسیدند.

نماینده عالی دولت در گیلان به شناسایی واحدهای تولیدی با پیشرفت بالای ۶۰درصد طی سال‌جاری نیز اشاره و اضافه کرد: در بخش صنعت ۱۱و در بخش کشاورزی ۱۳واحد بزرگ داریم که با بهره‌برداری از این طرح‌ها برای یک‌هزار و ۶۰۰جوان بومی به صورت مستقیم اشتغالزایی می‌شود.

زارع ناحیه صنعتی کیشستان صومعه‌سرا را از نواحی مستعد توسعه و افزایش ظرفیت تولید و اشتغال در استان دانست و گفت: در شهرک گلخانه‌ای و کشاورزی بازدید شده نیز مشکلاتی بود و مورد بررسی قرار گرفت که امیدواریم با تأمین اعتبار در نیمه نخست سال‌جاری، شاهد رفع تنگناهای زیرساختی به ویژه در شبکه توزیع برق و آب باشیم.

استاندار گیلان امروز از یک واحد تولید صنایع سلولزی که با حجم سرمایه‌گذاری بیش از ۱۲۴میلیارد ریال و ظرفیت تولید سالانه ۴۱هزار تن نئوپان خام در ناحیه صنعتی کیشستان صومعه‌سرا راه‌اندازی شده، بازدید کرد.

 زارع همچنین پس از برگزاری جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در ناحیه صنعتی کیشستان صومعه‌سرا، از سه واحد گلخانه واقع در شهرک گلخانه‌ای و کشاورزی این منطقه نیز بازدید کرد و از نزدیک در جریان فرآیند تولید و مشکلات آن‌ها برای توسعه فعالیت‌ها قرار گرفت.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم شتاب در تامین امکانات خدماتی و رفع مشکلات زیرساختی نواحی و شهرک‌های صنعتی گفت: با بهره برداری از ۲۴واحد بزرگ صنعتی و کشاورزی استان، یک‌هزار و ۶۰۰فرصت شغلی برای جوانان بومی ایجاد می‌شود.

فریبرز سعیدی کیا رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان ضمن تشکر از حضورو تلاش و پیگیری‌های استاندار گیلان گفت: با تکمیل زیر ساخت‌ها و امکانات زیر بنایی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و راه اندازی واحد‌های صنعتی، شاهد رشد اشتغال و توسعه صنعتی خواهیم بود.

وی در پایان افزود: شرکت شهرکهای صنعتی گیلان تمام توان خود را به کار گرفته است تا منطبق با اهداف سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران و بر اساس برنامه‌های مدون سالیانه، نقش بسزایی را در توسعه پایدار صنعتی استان داشته باشد، امید است که با توکل به خداوند متعال بتوانیم در این راه موفق باشیم.

Share