ادعای متناقض صهیونیست ها: خطای انسانی عامل انفجار بوده است

انفجار در نزدیکی تأسیسات هسته‌ای اسرائیل+ بیانیه ارتش

خبرگزاری «رویترز» نوشت در نزدیکی تأسیسات اتمی دیمونا نیز صدای انفجار به گوش رسیده است. با این حال روزنامه نگار صهیونیست «الموج بویکر» مدعی است: «هیچ موشکی از نوار غزه شلیک نشده است».

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، منابع محلی از به‌صدا درآمدن آژیر هشدار حمله موشکی در شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف نوار غزه خبر دادند.

به گزارش فارس، رسانه‌های صهیونیستی بامداد پنجشنبه گزارش دادند، از منطقه مابین «بئر السبع» و «دیمونا» در جنوب فلسطین اشغالی صدای آژیر هشدار حمله موشکی شنیده می‌شود که به گفته آنها، این منطقه برای حملات موشکی معمول نیست.

خبرنگار روزنامه «جروزالم‌پست» نوشت: «صدای چندین انفجار در اورشلیم (قدس اشغالی)، مودیعین، رخووت، کریات اونو، بئر السبع و چند منطقه دیگر به گوش می‌رسد. گزارش‌هایی از به‌کار افتادن سامانه پدافندی پاتریوت نیز منتشر شده است».

اسرائیل

با اینکه هنوز منبع این انفجارها مشخص نیست اما گزارش‌های تأیید نشده حاکی از آن است که سامانه پدافندی پاتریوت،‌ یک فروند موشک را در نزدیکی تأسیسات هسته‌ای دیمونا رهگیری کرده است.

خبرگزاری شهاب به نقل از ساکنان جوامع بادیه‌نشین در نزدیکی دیمونا نوشت: «خانه‌های ما به دلیل انفجاری که پس از به صدا درآمدن آژیرهای هشدار رخ داد، لرزید. شاهدان نیز می‌گویند پس از به صدا درآمدن آژیرهای هشدار، صدای انفجار شدیدی در سراسر مناطق الخلیل، اورشلیم (قدس اشغالی) و رام‌الله شنیده شده است.»

 

خبرگزاری «رویترز» نوشت در نزدیکی تأسیسات اتمی دیمونا نیز صدای انفجار به گوش رسیده است.

با این حال روزنامه نگار صهیونیست «الموج بویکر» مدعی است: «هیچ موشکی از نوار غزه شلیک نشده است».

انفجار در اسرائیل

بیانیه ارتش اسرائیل درباره انفجار نزدیک دیمونا

«به دنبال گزارش فعال‌شدن هشدار، یک فروند موشک هوا به زمین از خاک سوریه به داخل اسرائیل شلیک شد که در منطقه نقب سقوط کرد. در پاسخ به آن، چند دقیقه پیش، ارتش اسرائیل سکوی پرتاب موشک زمین به هوا را در منطقه سوریه مورد حمله قرار داد.

ادعای متناقض صهیونیست ها: خطای انسانی عامل انفجار بوده است

منابع خبری بامداد پنجشنبه از شنیده شدن صدای آژیر خطر در اطراف تأسیسات هسته‌ای دیمونای رژیم صهیونیستی خبر دادند.

به گزارش ایرنا، شبکه روسیا الیوم به جزییات بیشتر این خبر اشاره‌ای نکرده است.

این درحالی است که شبکه المیادین اعلام کرد که آژیر خطر در نزدیکی شهرکهای صهیونیستی نزدیک منطقه موسوم به غلاف غزه به صدا درآمده است.

 المیادین نیز علت این موضوع را بیان نکرده است، اما این آژیرها هنگام شلیک موشک یا راکت از نوار غزه به داخل سرزمین‌های اشغالی به صدا در می‌آیند.

براساس گزارش المیادین، این آژیر در منطقه جنوبی نقب در جنوب فلسطین اشغالی به صدا درآمده است.

این خبر چند ساعت پس از آن منتشر می‌شود که منابع خبری رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه از وقوع انفجار مهیب در کارخانه اسلحه‌سازی و مرکز امنیتی حساس در قلب فلسطین اشغالی خبر دادند.

منابع صهیونیستی مدعی شدند که این انفجار ناشی از خطای انسانی هنگام انجام آزمایشی در کارخانه بوده است.

Share