سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد:

کرونا جان ۱۹۳ نفر دیگر را در ایران گرفت | تعداد جان باختگان به ۶۴ هزار و ۲۳۲ نفر رسید

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با شناسایی ۱۹ هزار و ۶۶۶ بیمار جدید کرونا در کشور رکورد شناسایی بیمار در یک روز شکسته شده و با فوت ۱۹۳ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید ۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۶۴ هزار و ۲۳۲ نفر رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با شناسایی ۱۹ هزار و ۶۶۶ بیمار جدید کرونا در کشور رکورد شناسایی بیمار در یک روز شکسته شده و با فوت ۱۹۳ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید ۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۶۴ هزار و ۲۳۲ نفر رسید.

سیما سادات لاری افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۱ فروردین) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۹ هزار و ۶۶۶ نفر بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و دو هزار و ۲۰۵ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۴۹ هزار و ۷۸ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تاکنون یک میلیون و ۷۰۲ هزار و ۶۲ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین چهار هزار و ۳۲۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۱۳ میلیون و ۵۷۷ هزار و ۵۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری افزود: هم اکنون۲۵۷ شهرستان از جمله همه مراکز استانها و کلانشهرها در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین ۱۲۹ شهرستان نارنجی، ۵۱ شهرستان زرد و ۱۱ شهرستان آبی هستند. بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است.

لاری از مردم خواست ضمن رعایت اصول بهداشتی در صورت مشاهده هر گونه علایم مثل تب، سرفه، سردرد، بدن درد هر چند خفیف، در خانه بمانند. از تماس با اعضای خانواده و همکاران پرهیز کنند و در صورت ادامه این علایم با سامانه ۴۰۳۰ تماس بگیرند.

Share