انا لله و انا الیه راجعون

پیام تسلیت شخصیتها و مقامات در پی عروج شهادت‌گونه سردار «محمدعلی حق‌بین»

آیت الله فلاحتی، ارسلان زارع، رسول فرخی و آیت الله «رضا رمضانی» ارتحال جانگداز فرمانده مجاهد سردار حق بین را تسلیت گفتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت الله رسول فلاحتی درپی ارتحال جانگداز سردار سرافراز سپاه حاج محمد علی حق بین پیام تسلیتی به شرح زیر صادر کرد:

انا لله و انا الیه راجعون

روح سردار مجاهد حاج محمد علی حق بین به ملاء اعلی پیوست.

او مجاهد خستگی ناپذیر در دو جبهه ایران و سوریه بود به همین خاطر از دست رهبر معظم انقلاب به دریافت نشان فتح نائل آمده بود.

او اگر چه در میان ما نیست ولی راه و رسم این فاتح میدان‌های نبرد و مجاهد گیلانی هرگز پایان نیافته و الگوی ما و نسلهای آینده است.

این جانب این ضایعه مولمه را به خانواده ایشان و مردم شهید پرور گیلان تسلیت عرض می نمایم.

رسول فلاحتی نماینده مقام معظم رهبری در گیلان و امام جمعه رشت

پیام تسلیت استاندار گیلان در پی درگذشت سردار حق‌بین

بسم الله الرحمن الرحیم

وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ

عروج فرمانده سرافراز، سردار محمدعلی حق بین، یادگار دوران دفاع مقدس و از فرماندهان سپاه قدس گیلان و مشاور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، موجب تأثر و تألم عمیق گردید.

به یقین مجاهدت‌های آن سردار که از جمله یاران سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در جبهه مقاومت بود و در عملیات های غرورآفرین مختلفی در دوران دفاع مقدس نقش آفرینی موثری داشته، در لوح زرین الهی محفوظ و موجبات رضایت حق تعالی را در پی خواهد داشت.

اینجانب فقدان آن اسوه‌ ایثار را به مردم شریف گیلان، فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خانواده معظم ایشان و دوستداران آن فقید سعید، صمیمانه تسلیت می‌گویم و از درگاه خالق رئوف، برای ایشان، همنشینی با اولیاء الله و همرزمان شهیدش و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسئلت می‌نمایم.

ارسلان زارع استاندار گیلان

پیام تسلیت دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)

در پی عروج شهادت‌گونه سردار سرافزار اسلام «محمدعلی حق‌بین» از فرماندهان برجسته گیلانی و حاضر در جبهه مقاومت، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، پیام تسلیتی صادر کرد.

متن پیام تسلیت آیت الله «رضا رمضانی» به شرح زیر است:

انا لله وانا الیه راجعون

خبر آسمانی شدن سردار حق بین، فرمانده فاتح نبل والزهراء موجب تأثر و تاسف فراوان گردید.

قامت برافراشته و عزم راسخ وی در جبهه مقاومت در کنار حسن خُلق و ارادتش به اهلبیت علیهم السلام همواره زبانزد همرزمان و روحیه بخش اراده های پولادین در براندازی دشمن جاهل وایادی استکبار در میدان نبرد با داعش بود.

سردار حق بین در قامت فرماندهی مدافعان حرم، پرچم دینداری ودین باوری فرزندان شجاع سرزمین میرزا کوچک را برافراشت تا یکبار دیگر تاریخ استان گیلان ورقی بر ارادت مردم این مرز و بوم را به خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام بیفزاید ونسل آینده به آن افتخار کند.

ضمن عرض تسلیت عروج شهادت گونه این سردار جبهه مقاومت به محضر فرمانده کل قوا حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مد ظله العالی)، ازخداوند منان مسئلت می نمایم او را در جوار شهیدان عالی مقام بویژه سردار دلها حاج قاسم سلیمانی مأوا داده و از دریای بیکران محبت اهل بیت سیراب نماید و صبر و بردباری را به همسر مکرّمه و بازماندگان عزیزش عنایت فرماید.

«عاش سعیدا و مات سعیدا»

رضا رمضانی نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری

سرلشکر حسین سلامی در پیامی عروج سردار محمدعلی حق بین را تسلیت گفت

متن پیام به این شرح است:

 بسم الله الرحمن الرحیم

عروج مظلومانه سردار رشید سپاه اسلام جانباز سرافراز سرتیپ دوم پاسدارمحمدعلی حق بین فرمانده سابق لشکر پرافتخار ۱۶ سپاه قدس استان گیلان و از فرماندهان و پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس در اثر ابتلا به بیماری کرونا را به خانواده مکرم و آحاد مردم شریف و فهیم استان شهیدپرور گیلان و همرزمان حماسه ساز وی تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم.

 آن سردار عالیقدر  و جانباز مخلص که از نمادهای ایثار و پایداری و روایت گران صدیق دفاع مقدس ملت عظیم‌الشأن ایران در جنگ تحمیلی جهانی ۸ ساله و همراهان سردار دلها سپهبد حاج قاسم سلیمانی در جبهه مقاومت و مدافعان حرم اهل بیت علیهم السلام به شمار می‌رفت ، الگویی  صالح و راستین  از فداکاری  و همت و خدمت بی منت برای اعتلای اسلام ، انقلاب و ایران عزیز را فرا روی نسل جوان امروز به ویژه جوانان غیور گیلانی گشوده است.

 از درگاه حضرت کبریایی برای آن مجاهد به عرش پیوسته ، رضوان و رحمت واسعه الهی و همجواری با سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع ) و یاران شهیدش و برای خاندان و یادگاران ارجمند او صبر ، شکیبایی ، سکینه قلبی و ثبات قدم در صراط نورانی شهیدان طلب می کنم.

 سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

پیام تسلیت مجمع نمایندگان گیلان در پی درگذشت سردار حق بین

بسم‌الله الرحمن الرحیم

وَ مَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا

خبر درگذشت سردار محمدعلی حق بین، فرمانده سابق لشکر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان، مشاور فرمانده نیروی زمینی سپاه و فرمانده قرارگاه مرکزی امام حسین (ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی موجب تأسف و تأثر فراوان شد.

این سردار بزرگ فاتح نبل‌ و الزهرا، سال‌ها مجاهدت مخلصانه در پاسداری از میهن و خدمت صادقانه به ملت عزیز ایران اسلامی را در راه مقاومت خصوصا در کشورهای عراق و سوریه، از خود به یادگار گذاشت.

امیدواریم خداوند قادر متعال، روح سردار محمدعلی حق بین را به پاس امنیت و آرامشی که همواره به دیگران هدیه می داد در آغوش امن و آرام خویش به شادمانی ابدی مهمان فرماید. برای آن مرحوم رحمت واسعه الهی و برای خانواده گرامی صبر و بردباری مسئلت می نماییم.

رسول فرخی رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان

پیام تسلیت معاون رئیس جمهور

محمدباقرنوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در پیامی درگذشت سردار حق بین را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است:

انا لله و انا الیه راجعون
خبر عروج سردار جانباز و سرافراز سپاه از دیارمیرزا کوچک خان، شهید حق بین، خبر وصل مجاهدی دلاور به منشا مهربانی هاست.
از آن مهربان بی همتا خالصانه مسئلت داریم این فرزند راستین گیلان را با اجر وافر پذیرا بوده و صبر جمیل به خانواده گرامی، همرزمان و دوستدارانش عنایت فرماید.

پیام تسلیت آیت الله زین العابدین قربانی

نماینده مردم استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری در پی عروج شهادت گونه جانباز سرافراز سردارمحمدعلی حق بین

انا لله و انا الیه راجعون
عروج شهادت گونه جانباز سرافراز سردارمحمدعلی حق بین ،از فرماندهان پیروزمند هشت سال دفاع مقدس ، فرمانده سابق لشکرپرافتخار قدس گیلان و از شخصیت های تاثیر گذار بر محور مقاومت را به محضر مقدس امام زمان (عج) و نائب بر حقش حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و ملت بزرگ ایران خصوصا مردم عزیز استان گیلان و شهرستان قهرمان پرورلنگرود وخانواده گرامی ایشان تسلیت عرض می‌نمایم.
اینجانب برای سردار حق بین عزیز که عمر با برکت خود را صرف مجاهدت در راه خدا و حمایت از مظلومان و دفاع از حریم ولایت نمود، از درگاه خداوند متعال رحمت و غفران واسعه الهی و برای تمام دوستداران و علاقه‌مندان و همرزمان ایشان صبر جزیل مسئلت می‌نمایم.

زین العابدین قربانی نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری

گفتنی است، سردار «محمدعلی حق‌بین» متولد سال ۱۳۴۳ در یکی از روستاهای شهرستان لنگرود بود.

این سردار اسلام، تا چند سال پیش به عنوان فرمانده لشکر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان مشغول فعالیت بود و بعد از آن به‌عنوان مشاور فرمانده نیروی زمینی سپاه و فرمانده قرارگاه مرکزی امام حسین (ع) نیروی زمینی سپاه منصوب شد.

بعد از آغاز فعالیت‌های گروه‌های تروریستی و تکفیری در سوریه و گسترش داعش، لشکر قدس گیلان به فرماندهی سردار حق‌بین مأموریت یافت به مصاف نیروهای تروریستی برود.

ایشان از فرماندهان عملیاتی بود که در آن شهرهای شیعه‌نشین «نبل» و «الزهرا» پس از چهار سال، از محاصره تروریست‌ها آزاد شد.

عملیاتی که سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بر صورت سردار حق بین فرمانده لشکر عمل کننده بوسه زد و عملیات آزادی «نبل» و «الزهرا» را فتح خیبر نامید و گفت ما چهار سال پشت این در، گیر کرده بودیم.

Share