مدیرکل هواشناسی گیلان اعلام کرد:

فعالیت یک روزه سامانه بارشی در گیلان | شاهد بارش‌های رگباری خواهیم بود

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به شمالی شدن جریانات هوا از فعالیت یک روزه سامانه بارشی در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، محمد دادرس با بیان اینکه بررسی آخرین الگوهای حاکم بر نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده فعالیت یک روزه سامانه ناپایدار و بارشی در منطقه از اواخر وقت روز جمعه است، اظهار کرد: در این مدت با شمالی شدن جریانات شاهد بارش‌های رگباری خواهیم بود.

وی با بیان اینکه این سامانه تا اواخر وقت امروز در استان گیلان فعال خواهد بود، افزود: در این مدت آسمان اکثر مناطق استان گیلان نیمه ابری تا ابری همراه با بارش‌ها پراکنده که بیشتر به صورت رگباری همراه با رعد و برق است خواهد بود.

مدیر کل هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه کاهش دما و وزش باد نسبتاً شدید در برخی از ساعات از مهم‌ترین پدیده‌های جوی امروز برای گیلان خواهد بود، گفت: از یکشنبه تا چهارشنبه شاهد استقرار جوی پایدار در منطقه خواهیم بود.

وی ادامه داد: برای این مدت آسمان اکثر مناطق استان گیلان صاف و آفتابی پیش بینی شده است.

دادرس با اشاره به اینکه برای امروز دریا مواج و برای انجام فعالیت‌های مرتبط نامناسب است، افزود: با توجه به بارش‌های رگباری و وزش باد هشدار سطح زرد در استان صادر شده است و از دستگاه‌های مربوطه خواسته شده تا تمهیدات لازم برای هر گونه حادثه احتمالی پیش بینی شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر آسمان شهر رشت مرکز استان گیلان نیمه ابری تا ابری و مه آلود، در بعضی ساعات همراه با بارندگی و رعد و برق، کاهش دما و وزش باد پیش بینی شده است، گفت: دمای این شهر نیز بین ۱۰ تا ۱۴ درجه سلسیوس در نوسان است.

Share