رئیس سازمان انرژی اتمی اعلام کرد:

سیستم برق اضطراری سایت نطنز راه‌اندازی شد | غنی‌سازی متوقف نشده است

رئیس سازمان انرژی اتمی در واکنش به اقدام خرابکارانه در سایت هسته‌ای نطنز گفت: سیستم برق اضطراری سایت همین امروز راه‌اندازی شده است و بقیه امور هم پیش خواهد رفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، علی اکبر صالحی ابراز کرد: آن‌ها در گزارش‌های خود گفته‌اند که فعالیت‌های هسته‌ای ما را در نطنز ۹ ماه عقب انداخته‌اند اما تأکید می‌کنم بخش قابل توجهی از خرابکاری‌های دشمن جبران خواهد شد و این کاروان از حرکت باز نخواهد ایستاد.

وی تأکید کرد: این حادثه قطعاً خرابکاری بوده است و سیستم‌های امنیتی ما به ریشه‌یابی اتفاق اخیر رسیدند، سرنخ‌ها پیدا شده است و سیستم امنیتی این مسئله را با قدرت و قوت پیگیری می‌کند و خودشان به‌موقع اطلاع‌رسانی می‌کنند.

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: غنی‌سازی در نطنز متوقف نشده است و با قوت جلو می‌رود البته برخی ماشین‌هایی که از مدار خارج شده‌اند باید بازنگری شود، هر اتفاقی که افتاد جبران آن چندین درصد بالاتر بوده است.

صالحی افزود: بار قبل (اقدام تروریستی در تیرماه ۹۹) هم که اقدام خبیثانه کردند و سالن مدرن مونتاژ سانتریفیوژ را از بین بردند، بخش قابل‌توجهی از آن سالن را احیا کردیم و همین امروز این سالن را سرپا کردیم، ضمن اینکه در دل کوه داریم سالن‌های متعدد و پیشرفته می‌سازیم.

وی همچنین گفت: ظرف چند روز آینده شاهد خواهید بود بخش قابل‌توجهی از خرابکاری‌هایی که دشمن انجام داده بود، جبران خواهد شد. بخشی از ماشین‌ها به‌خاطر حادثه روز گذشته از مدار خارج شدند و بخشی باید بازنگری شود و آن‌هایی که آسیب دیدند جایگزین می‌شوند. این را بگویم هر اتفاقی که افتاده است جبرانش چندین درصد بالاتر بوده است. ما بعد از حادثه اخیر هم، جبرانش را ۵۰ درصد بیشتر خواهیم کرد.

پیشتر نیویورک تایمز به‌نقل از مقامات اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی مدعی شد: علت قطع برق در سایت غنی‌سازی نطنز، انفجاری بزرگ بود که بر اثر یک عملیات خرابکارانه و عمدی رخ داد.

روزنامه نیویورک تایمز مدعی شده است که قطع برق گسترده در سایت غنی‌سازی نطنز که روز یکشنبه رخ داد به‌علت یک انفجار قوی بر اثر عملیاتی خرابکارانه و عمدی بوده که به پروژه غنی‌سازی هسته‌ای ایران آسیب‌های جدی وارد کرده است و جبران آن دست‌کم ۹ ماه زمان لازم خواهد داشت.

Share