آیت الله فلاحتی در دیدار نوروزی جمعی از مسئولان گیلان:

اقتصاد کشور در صورتی سامان می گیرد که عرصه تولید عمیقانه و گسترده باشد

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: بخش های صادرات، اقتصاد و توانمندی های کشور در صورتی سامان می گیرد که عرصه تولید عمیقانه و گسترده باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت الله رسول فلاحتی امروز در دیدار نوروزی جمعی از اقشار مختلف مردم، روسا و مدیران به همراه معاونان دستگاه های اجرایی استان با تبریک و تهنیت آغاز سال جدید اظهار کرد: سال ۱۴۰۰ خورشیدی را رهبر معظم انقلاب به نام “تولید، پشتیبانی ها و مانع زادیی ها، نامگذاری فرمودند.
وی به نامگذاری “جهش تولید” توسط مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۹ اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند سال گذشته در راستای جهش تولید اقدام هایی صورت گرفت اما در حدی که رضایت کننده و قانع کننده باشد، نبود.
امام جمعه رشت با بیان اینکه نبود پشتیبانی ها و وجود موانع موجب شد توقع و مطالبات رهبر معظم انقلاب که از سال جهش تولید داشتند عملی نشود، تصریح کرد: مقام معظم رهبری امسال را نیز به نام تولید نامگذاری فرمودند زیرا بخش های صادرات، اقتصاد و توانمندی های کشور در صورتی سامان می گیرد که عرصه تولید عمیقانه و گسترده باشد.
آیت الله فلاحتی، نبود پشتیبانی و حمایت متولیان را از عوامل شکل نگرفتن جهش تولید دانست و بیان کرد: حمایت مالی و فراهم کردن بازار مناسب عرصه تولید در بازارهای داخلی و خارجی در راستای سال “تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها” اثرگذار است.
وی به گلایه رهبر معظم انقلاب در راستای موانع تولید در کشور اشاره کرد و گفت: برخی مواقع بعضی افراد کالای مشابه تولید داخلی را از خارج وارد می کنند و این موجب تنگ شدن عرصه خرید و فروش و معامله کالای ایرانی می شود.
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به دفن زنده جوجه در ماه های گذشته، خاطرنشان کرد: پس از چند ماه شاهد کم یاب و نایاب شدن گوشت مرغ در بازار بودیم و این نشان می دهد که دولتمردان باید به طور کامل از تولیدکننده پشتیبانی کنند.
آیت الله فلاحتی بر حمایت همه جانبه وزارتخانه های صمت و جهاد کشاورزی از صنایع و تولیدکنندگان داخلی تاکید کرد و یادآور شد: پشتیبانی های مختلف باید به گونه ای صورت پذیرد که موجب رفع موانع و مانع زدایی شود.
وی با بیان اینکه موانع داخلی و خارجی بر سر راه تولیدکننده داخلی باید برطرف شود، اظهار کرد: اگر تولیدکننده صنعتی یا کشاورزی بخواهد تسهیلاتی دریافت کند ده ها مانع بر سر راه اوست و کاغذبازی هایی در اداره ها و نهادهای مختلف شکل می گیرد و اینها باید از بین برود.
امام جمعه رشت، تولیدکننده داخلی را نیازمند حمایت و هدایت عنوان کرد و افزود: حمایت به جهت اینکه تولیدکننده بتواند تولید خود را به سرانجام برساند ضمن اینکه تولیدکننده باید هدایت شود که کجا و چگونه کالای خود را عرضه کند.
آیت الله فلاحتی با اشاره به اهمیت تقاضای داخلی و خارجی برای عرضه کالای تولید شده، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب امسال را “تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها” نامگذاری فرمودند تا اینکه مایه قوت و اقتدار نظام اسلامی در عرصه اقتصاد شود.
وی به بیمار بودن اقتصاد داخلی و حتی اقتصاد جهانی به دلیل شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: امیدواریم با حمایت دولت کنونی و دولت جوان انقلابی که خواهد آمد و همچنین با عمل به مطالبات رهبر معظم انقلاب بتوانیم شاهد کشوری با یک اقتصاد قوی باشیم.
به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۰ خورشیدی حجت الاسلام ولی الله عادلی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان، حجت الاسلام ستار علیزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، حسین نحوی نژاد مدیرکل بهزیستی گیلان، ارسلان سالاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان و سیاوش غلامی مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان به همراه معاونان و همچنین جمعی از اقشار مختلف مردم با نماینده ولی فقیه در گیلان دیدار کردند.

Share