سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد:

۸۶ فوتی و ۸۵۲۵ مبتلای جدید کرونا در ۲۴ ساعت گذشته

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون یک میلیون و ۶۵۶ هزار و ۶۹۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۸۶ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶۰ هزار و ۳۵۳ نفر رسیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سیما سادات لاری روز چهارشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۸ هزار و ۵۲۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۷۶۴ نفر از آن‌ها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۶۵۶ هزار و ۶۹۹ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۰ هزار و ۳۵۳ نفر رسید.

لاری گفت: خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۴۱۳ هزار و ۷۱۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند. سه هزار و ۷۴۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

معاون وزیر بهداشت افزود: تا کنون ۱۰ میلیون و ۳۲ هزار و ۳۱۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۱۱ شهرستان قرمز، ۳۲ شهرستان نارنجی، ۲۵۱ شهرستان زرد و ۱۵۴ شهرستان آبی هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: شهرهای آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه در وضعیت قرمز قرار دارند.

Share