رییس مرکز مدیریت شبکه بهداشت وزارت بهداشت:

۴ شرکت داخلی کیت‌های تشخیص سریع کرونا تولید می‌کنند | خدمات ۴۰۳۰ ادامه دارد

جعفر صادق تبریزی، رییس شبکه بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اکنون چهار شرکت داخلی کیت‌های تشخیص سریع کرونا را در کشور تولید می‌کنند و توزیع این کیت‌های تشخیصی بر اساس میزان مصرف انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، رییس شبکه بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اکنون چهار شرکت داخلی کیت‌های تشخیص سریع کرونا را در کشور تولید می‌کنند و توزیع این کیت‌های تشخیصی بر اساس میزان مصرف انجام می‌شود.

جعفر صادق تبریزی درباره انجام تست‌های تشخیص سریع کرونا افزود: مشکلی در زمینه تامین تست‌های تشخیص سریع کرونا وجود ندارد. پیش از این، یک شرکت داخلی تولید کیت تشخیص سریع کرونا وجود داشت که روزانه بیش از ۱۰۰ هزار کیت تولید می‌کرد و اکنون سه شرکت دیگر هم اضافه شده‌اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر به طور روزانه بیش از ۷۵ هزار تست کرونا در جمع تست‌های مولکولی و تشخیص سریع انجام می‌شود و این روند در حال افزایش است. تیم‌های سیار نیز به در خانه‌ها مراجعه می‌کنند و تست کرونا را انجام می‌دهند.

اگر فردی احساس ابتلا به کرونا داشت، چه کند؟

رییس شبکه بهداشت وزارت بهداشت در پاسخ به این سوال که اگر شخصی احساس ابتلا به ویروس کرونا داشت، چه کند، اظهار کرد: اگر فردی احساس می‌کند به ویروس کرونا مبتلا شده، می‌تواند ابتدا با سامانه ۴۰۳۰ تماس بگیرد یا به ۱۱۰۰ مرکز منتخب کووید ۱۹ مراجعه کند.

وی افزود: همچنین افراد می‌توانند در مسیریاب‌های «بلد» و «نشان» جست وجو کرده و نشانی نزدیک‌ترین مرکز منتخب کووید ۱۹ را پیدا کرده و مراجعه کند. همچنین افراد می‌توانند از نزدیک‌ترین پایگاه سلامت محل زندگی خود که پرونده دارند سوال کرده و اطلاع حاصل کنند که به کجا مراجعه داشته باشند.

تبریزی گفت: افرادی که سالمند هستند یا بیماری زمینه‌ای و صعب العلاج دارند نیز می‌توانند از طریق سامانه ۴۰۳۰ بخواهند که تیم‌های تشخیصی به محل زندگی آن‌ها مراجعه کرده و تست کرونا انجام شود.

خدمات ۴۰۳۰ ادامه دارد

وی اظهار کرد: تماس با سامانه ۴۰۳۰ به نسبت قبل کمتر شده، اما خدمات این سامانه همچنان ادامه دارد. نیروهای جهادی و نیروهای بهداشت همچنان با سامانه ۴۰۳۰ همکاری کرده و خدمات ارائه می‌دهند.

Share