افشین ناظمی مدیرعامل پیشین سپیدرود؛

کمک مالی نوبخت را آنقدر ندادند که سپیدرود سقوط کرد | اداره ورزش و جوانان یک ریال کمک نکرد

مدیرعامل پیشین باشگاه سپیدرود رشت گفت: اداره ورزش و جوانان گیلان ریالی به سپیدرود کمک نکرد، اگر هزار تومان کمک کردند مدرک بیاورند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، افشین ناظمی در گفت‌و‌گو با فارس در مورد شرایط سپیدرود رشت اظهار داشت: خیلی دوست داشتم در شرایطی صحبت کنم که سپیدرود وضعیت بهتری در جدول داشت اما احساس کردم عده‌ای از سکوت من به عنوان تایید حرف‌های نادرست خود تعبیر کرده اند. فصل گذشته در یکی از بدترین روزهای سپیدرود به درخواست مدیرکل اداره ورزش و جوانان و مدیرعامل وقت سپیدرود مسئولیت را پذیرفتم و در آن شرایط تیم برای هزینه بازی بعدی خارج از خانه معطل بود و مالک از هزینه کردن خودداری می‌کرد و مسعود حیدری مدیرعامل باشگاه هم استعفا داده بود.

وی افزود: تمامی دوستان و اعضای خانواده‌ام به من هشدار داده بودند که حضور در سپیدرود بازی با آتش است و مسئولیت قبول نکنم اما من که بهترین روزهای جوانی را در این تیم گذراندم نمی‌توانستم مصلحت اندیشی کنم و آن روز فکرش را می‌کردم که عده زیادی منتظر زمین خوردن من و سپیدرود هستند اما هرگز گمان نمی‌کردم که در این راه دست به هر دروغی بزنند.

پیشکسوت فوتبال گیلان با اشاره به اینکه برای تیم سپیدرود بیش از دو میلیارد بودجه تهیه کرد، گفت: ۶۵۰ میلیون از دکتر نوبخت، ۲۰۰ میلیون از وزیر ورزش توسط خلیل زاده، ۵۰۰ میلیون از استاندار و سازمان برنامه بودجه استان که شورا و شهرداری پرداخت کرد، ۲۲۵ میلیون از شهرداری، ۱۰۰ میلیون از منطقه آزاد و ۵۳۰ میلیون از اسپانسر برای سپیدرود توانستم جذب کنم.

ناظمی تصریح کرد: چهار میلیارد و هفتصد میلیون تومان کلا هزینه شد که دو میلیارد و دویست میلیون درآمد تیم بود و مابقی این رقم بدهی است که بخشی از آن را مدیرعامل پیش از من پرداخت کرد و مابقی بر دوش من و باشگاه باقی مانده که زندگی شخصی‌ام را تحت الشعاع قرار داده است. قرار نبود که من تا این مقدار زیر بار بدهی سپیدرود بروم در حالیکه مالک نبودم و مدیرعامل این تیم بودم. ضمن اینکه هیچکدام از ارقام قراردادهای گذشته خودم را هم دریافت نکرده‌ام.

مدیرعامل سابق باشگاه سپیدرود با اشاره به بدهی‌های برجای مانده از فصل قبل عنوان کرد: به چند هتل، آژانس‌های مسافرتی، فروشگاه ورزشی و اعضای تیم بدهی داریم و برای تمام این ارقام سند حسابداری موجود است. این اتفاق برای نخستین بار در تاریخ باشگاه رقم خورد که همه چیز شفاف است. بروید بپرسید یک ورق کاغذ از چند سال اخیر باشگاه سپیدرود وجود دارد؟ من بدهی‌های گذشته از جمله چندین چک دوران علی کریمی و فاکتورهایی از بدهی‌های زمان لیگ برتر را هم پرداخت کردم.

وی با تکذیب کمک دریافتی چند میلیاردی از اداره کل ورزش و جوانان گیلان اظهار داشت: چندین بار از منابع مختلف شنیده‌ام که خانم بخشی اعلام کرده سال گذشته ما ۴ میلیارد به سپیدرود کمک کرده‌ایم و حالا این پول گم شده است. من بعید می‌دانم یک مقام مسئول چنین اتهام بزرگ و بدون مدرکی بزند اما اگر او واقعا چنین حرفی را عنوان کرده، بیاید و به صورت رسمی بگوید. اگر هزار تومان به سپیدرود کمک کردند، مدرک بیاورند. تاکید می‌کنم ریالی به سپیدرود کمک نکردند.

ناظمی با گله از سنگ اندازی‌ها در مسیر راه سپیدرود گفت: یک میلیارد تومانی که جناب نوبخت در لیگ برتر به سپیدرود کمک کرده بود را آنقدر دوستان ندادند تا تیم سقوط کرد. در لیگ یک بخشی از این پول را مسعود حیدری با پیگیری دریافت کرد. بخش دیگر را هم من موفق شدم به تیم تزریق کنم و شنیدم امسال مابقی آن را دادند. چگونه است که از پرداخت کمک به سپیدرود حرف می زنند زمانی که حق این تیم را هم نمی‌دهند؟ به همین خاطر است که تصمیم گرفتم صحبت کنم تا تصویر مار بر دیوار نکشند و مار را نشان ندهند.

پیشکسوت سپیدرود انتقادهایی که از او می شود را کینه جویانه دانست و عنوان کرد: تمام سفرهای ما در حد تیم های خوب لیگ برتری انجام شد. در بازی‌های خانگی و خارج خانه بهترین هتل‌ها، حضور بیشترین نفرات در اردو، البسه مناسب، تغذیه، خوابگاه برای بازیکنان غیربومی، دادن پاداش برای بردها، امکانات تمرینی مناسب و بسیاری دیگر از مسایل همه در حد عالی فراهم شد.

وی در ارتباط با پرداخت قراردادها خاطر نشان کرد: ما در نیم فصل اول حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد پرداختی داشتیم اما با آمدن دست نشان و کنار رفتن حدود ۱۲ بازیکنان و آمدن ۸ بازیکن مجبور شدیم به بازیکنان جدید هم پرداختی داشته باشم تا به سقف قدیمی‌ها برسند. به همین دلیل کمی توازن در تیم به هم خورد و مشکلات مالی سبب شد تا پرداختی ها کامل نشود. البته متاسفانه مشکلات مالی جزیی از تاریخ باشگاه هست و فقط در زمان من نبوده است.

ناظمی با اشاره به تهمت‌های بی اساس برخی از افراد همیشه بیرون گود مانده در فضای مجازی گفت: من برخلاف این افراد که می‌خواهند جوابشان را بدهم تا اسمشان سر زبان بیفتد، منافع و آرامش سپیدرود برایم اهمیت دارد. همیشه طرفدار تیمم هستم و نمی‌خواهم حرفی بزنم که آرامش سپیدرود به هم بخورد اما اگر دروغ پراکنی‌های این افراد ادامه داشته باشد از مدیرکل صدا و سیما می‌خواهم در یک مناظره زنده با دلیل و مدرک جواب تمام این تهمت‌های ناروا را بدهم تا مشحص شود چه کسی خدمت کرده و چه کسانی خیانت کرده‌اند.

Share