مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان اعلام کرد

چهارشنبه آخر سال در گیلان با ۶۸ مصدوم به پایان رسید

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان آمار مصدومان چهارشنبه آخر سال را ۶۸ نفر اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان با اشاره به آمادگی کامل اورژانس ۱۱۵گیلان و آماده باش ۶۶ پایگاه اورژانس شهری و جاده ای، گفت: چهارشنبه آخر سال در گیلان ۶۸مصدوم برجا گذاشت که از این تعداد ۱۸ زن و ۵۰ نفر مرد بودند.

وی با بیان این مطلب که بیشترین نواحی آسیب چشم و دست بود، یادآور شد: هم اکنون تعداد۲نفردر بیمارستان های استان بستری و ۶۶ نفر نیز ترخیص شده اند.

دکتر اسدی بیشترین رده سنی را ۲ تا ۶۰ سال عنوان کرد و گفت: تعداد ۲۳نفر رده سنی ۲۹ تا ۶۰سال دچار بیشترین آسیب شده اند.

مدیر فوریت های پزشکی گیلان در ادامه به افزایش ۱۷۲ درصدی آمار مصدومان چهارشنبه آخرسال نسبت به سال گذشته اشاره کرد و این افزایش را نتیجه رعایت نکات لازم در سال گذشته و عدم رعایت اصول مراقبتی و توصیه های ارائه شده در خصوص پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال دانست.

وی در ادامه اشاره کرد: امسال علارغم افزایش آگاهی بخشی به مردم در خصوص رعایت اصول مراقبتی جهت پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال توسط رسانه های جمعی، صدا و سیما باز هم شاهد حوادث مرتبط با این شب بودیم.

لازم به ذکر است؛ سال گذشته تعداد ۲۵( ۲۱ مرد و ۴زن ) بر اثر حوادث مربوط به چهارشنبه آخر سال به بیمارستان های استان گیلان مراجعه کرده بودند

Share