امام جمعه فومن؛

دلالان بازار را مدیریت می کنند | رخنه فساد در بدنه بعضی از ارگان ها

امام جمعه فومن باتوجه به رخنه فساد در بدنه بعضی از ارگان ها گفت؛ دلال بازی ها در بدنه بعضی از ارگان ها ورود کرده است. موضوعیت دستگاه های نظارتی برای جلوگیری از فساد در ارگان هاست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت الاسلام والمسلمین نقدی امام جمعه فومن پس از دعوت خود و دیگران به تقوای الهی گفت: حضرت امام علی(ع) مَدینهُ المَعاجز (شهر فضیلت ها) است. هر صفتی از حضرت امیرالمومنین را که مرور میکنیم ایشان را نمونه‌دوران می بینیم زیرا ایشان دست پرورده خاتم الانبیاء حضرت محمد(ص) بوده است.

وی با نقل از علماء اهل سنت خاطرنشان کردند؛ ابن ابی‌الحدید میگوید؛ علم علی، صبر علی، نزدیک بود به معجزه برسد نه‌کرامت. مقام حضرت و زحماتی که حضرت امیرالمومنین برای اسلام کشیده است نمونه دیگر نداشته. اما دیدیم که باآن حضرت چه کردند. امام علی(ع) بخاطر حفظ اسلام ، ۲۵ سال بیل به دست شد و حلم را پیشه کرد. همه صفات خوب در برابر مولای ما کم میاورند. امام علی(ع) به اندازه ای از خودگذشتگی، و صبر را پیشه کرد که عالم اهل سنت میگوید حلم ایشان نزدیک به معجزه است.

نقدی افزود: به گواهی برخی از بزرگان وعلماء، پس از خواندن حکمت ها و خطبه های امیرالمومنین، گویی این سخنان از طرف خودِ خدا نازل شده است. چه کسی میتواند یک معجون الهی به نام نهج البلاغه را به زبان جاری کند، بجز حضرت علی بن ابی طالب علیه السلام.

امام جمعه فومن با اشاره به گفته اندیشمند مسیحی جناب جرج جرداق مسیحی افزود؛ این محقق مسیحی میگوید؛ ای دنیا ای کاش، تمام نیروی خودت را جمع میکردی و در هر برهه از تاریخ یکی مانند علی(ع) به ما میدادی. کسی که باقلب ،علم ، زبانِ گویا و شمشیر برّانش طلب حق میکرد. همه شرافت های امیرِمومنان و معصومین علیهم السلام از شاگردی مکتب حضرت محمدمصطفی(ص) بوده است.

امام جمعه فومن یادآور شد: در طول تاریخ اسلام مجموعه ها و افرادی بودند که خودشان را موظف میدانستند، از علم محمد و آل محمد(علیهم السلام) دفاع کنند. و این مسیر علماء و حوزه های علمیه باید ادامه پیدا کند. از حوزه های علمیه حمایت کنیم. هم حمایت مادی و هم حمایت معنوی. یکی از حمایت های معنوی شما مردم بزرگ، این است که فرزندان مستعد خود را به حوزه های علمیه بفرستید تا مانند آیت الله بهجت ها و آیت الله اریب ها پرورش پیدا کنند. شما فومنی ها بهتر ازهمه میدانید که افتخار جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی بهجت(ره) در همین شهر بزرگ شد و این عظمت را برای جهان اسلام خلق‌کرد. این سِیر میتواند با حمایت های شما ادامه دار باشد. از خانواده ها و جوانان تقاضادارم، نیروهای مستعد منطقه را شناسایی، تا در حوزه علمیه ثبت نام کنند.

حجت الاسلام نقدی در ادامه خطبه نمازجمعه خاطرنشان کرد: بعضی از مردم و مسئولین ما در ایام انتخابات آمریکا، امید کاذبی پیدا کردند. اما پس از گذشت چندماه میبینیم رئیس جمهور جدید ایالات متحده هم، همان مسیر سابق را ادامه داد. بعضی ها در موضوع دشمن شناسی باید چند ترمی در محضر قرآن و تاریخ اسلام درس بیاموزند. ببینند که دشمنان چه خصومت هایی بااسلام داشتند.

وی با عنایت به سخنان مقام معظم رهبری در جمع اعضاء مجلس خبرگان رهبری گفت: رهبری فرمودند در بحث برجام میان دولت و مجلس اختلاف نظرهایی پیش آمده است. این اختلاف نظر باید حل شود. این اختلاف نباید باعث دو صدایی در کشور شود.حضرت آقادر رابطه با بیانیه اخیر کشورهای اروپایی وآمریکایی فرمودند؛ در این بیانیه از ادبیات مستکبرانه استفاده شده است. این نوع ادبیات غلط است. کشور ما تا آخرین لحظه به تعهداتش پایبند بود اما طرف مقابل کوتاهی کرد.

امام جمعه فومن گفت: دولت یک تعهد سه ماهه ای داده است که در رسانه ها هم شنیده اید. قوای سه گانه، شورای امنیت ملی و به خصوص دولت محترم باید مراقب شیطنت ها و فریبکاری های آژانس های متعدد بین المللی که غالبا تحت سیطره دولت آمریکا هستند باشند. باید زرنگ باشیم. در چندماه قبل از انتخابات که به فرموده حضرت آقا یکی از نقاط قوت کشور است، دشمن قطعا برای انتخابات ریاست جمهوری ایران برنامه ریزی کرده است.

وی گفت:محکم میگوییم که هرگونه کار غیرقانونی خیانت به ملت و مملکت است. ملت هم دراین ایام باهوش باشند و فریب وعده های پوچ و تو خالی دشمن را نخورند.

 نقدی باتوجه به فرارسیدن ایام احسان و نیکوکاری و سالروز تاسیس کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) بیان داشت: در‌ حکومت اسلامی، حاکمیت یک وظایفی در قبال مردم دارد و یک وظایفی هم مردم نسبت به یکدیگر دارند. علیرغم تلاش های سازمان ها و ارگان های حمایتی مانند‌ کمیته امداد و بهزیستی که درخدمت مردم نیازمند هستند، تک تک افراد جامعه هم باید به امورات اجتماعی و نیازمندی های یکدیگر توجه داشته باشند. کمیته امداد امام خمینی(ره) در موضوعات، وام اشتغال زایی، مشاوره، خانه سازی، تحصیل ایتام، دارو و درمان، تامین بخشی از جهیزیه ها و حمایت های مختلف، تمام تلاشش را میکند. اما این حمایت ها کافی نیست. لذا میطلب مردم عزیز ما اهل احسان و نیکوکاری باشند.

امام جمعه فومن باتوجه به نامگذاری یک روز بعنوان روز مصرف کننده گفت: دولت محترم در رده های ملی، استانی و شهری باید نظارت بیشتری نسبت به قیمت ها و اقلام داشته باشند. متاسفانه شاهد آن هستیم که، دست دلالان بازار را مدیریت میکند. بعضی از محصولات در شهرهای مختلف قیمت های متفاوتی دارند. درحالی که این کار نه شرعی است و نه قانونی.
احساس می شود سازمان بازرسی کوتاهی میکند. مجموعه ارگان هایی که مسئولیت بازرسی و نظارت دارند باید وارد میدان شوند. حمایت از مصرف کننده به این معناست که محصولات تولید شده با حداقل سود و با قیمت معقول به دست مصرف کننده برسد. بنده بصورت میدانی بررسی کردم که برای تولید کننده یک کالا با تمام هزینه ها ۱۵هزارتومان تمام شده، اما برچسب روی کالا ۲۵هزازر تومان است. سازمان های بازرسی کجا هستند؟  این سازمان ها جز بازرسی چه مسئولیت دیگری دارند؟ بعضی از افراد سودجو، خون مردم را در شیشه کرده اند. مردم عزیز چهل و دو سال سینه سپر کردند و در مقابل تحریم ها و تهدیدهای ظالمانه دشمن باشجاعت ایستاده اند. مردم به واسطه آمریکایی صفت های داخلی نباید اینطور اذیت شوند ما انتظار داریم سازمان بازرسی گزارش دهد که چه برخوردهای بازدارنده ای با متخلفان دارد. یک مجموعه و شرکتی مبلغ ۱۵۰میلیون تومان قاچاق وتخلف کرده، سازمان آمده این نهاد را ۲ میلیون تومان جریمه کرده است! یقینا با این جریمه ده بار دیگر این تخلف را تکرار میکند. متاسفانه در قانون هم مشکل داریم، که بارها گفته ام مجلس شورای اسلامی باید قوانین را بروزرسانی کند.

امام جمعه فومن باتوجه به رخنه فساد در بدنه بعضی از ارگان ها گفت؛ دلال بازی ها در بدنه بعضی از ارگان ها ورود کرده است. موضوعیت دستگاه های نظارتی برای جلوگیری از فساد در ارگان هاست. لذا استاندار محترم، مدیرکل های محترم و حراست اداره کل ها باید وارد میدان شوند و از بیت المال و بودجه هایی که به نقاط مختلف اختصاص پیدا میکند دفاع کنند. تا آنگونه که حق مردم است برای مردم استفاده شود.

Share