رئیس کمیته امداد با حضور در انزلی؛

۳۰۰ هزار نفر تا سال ۱۴۰۰ دارای شغل می شوند | پنج هزار و ۷۴۳ شغل سال ۹۸ در گیلان ایجاد شد

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: براساس برنامه ریزی ها و پیش بینی صورت گرفته تا سال ۱۴۰۰ برای ۳۰۰ هزار نفر در سراسر کشور شغل ایجاد می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، مرتضی بختیاری روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح ساختمان کمیته امداد امام خمینی انزلی اظهار داشت: بر اساس برنامه ششم توسعه، کمیته امداد امام خمینی مکلف بود ۷۰ هزار شغل ایجاد کند اما توانست در سال ۹۶ این مقدار را به ۱۷۰ هزار شغل برساند.

وی یادآور شد: در سال ۹۷ این تعداد به ۱۶۸ هزار نفر و در سال ۹۸ به ۱۷۵ هزار و ۹۰۰ نفر با چهار هزار و ۷۱۰ میلیارد تومان تسهیلات افزایش پیدا کرد. در چهارمین سال از برنامه ششم توسعه و تا پایان دی ماه جاری برای ۱۹۰ هزار نفر اشتغال ایجاد شده که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال این تعداد به ۲۰۰ هزار نفر افزایش یابد. در این راستا ۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت خواهد شد.

بختیاری خاطرنشان کرد: در بودجه پیشنهادی دولت به مجلس در سال ۹۸ اعتبار پیش بینی شده سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود که این مقدار با حمایت نمایندگان مجلس دهم به مبلغ چهار هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت. در سال ۱۴۰۰ نیز دولت در بودجه پیشنهادی مبلغ شش هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای اشتغال پیش‌بینی کرده است که امیدواریم این رقم به ۱۰ هزار میلیارد تومان برسد.

وی گفت: کمیته امداد امام خمینی در سال ۹۸ در استان گیلان پنج هزار و ۷۴۳ شغل با ۱۷۵ میلیارد تومان تسهیلات ایجاد کرده است که این رقم تا پایان دی ماه جاری به هفت هزار و ۳۰۴ نفر رسید. به این ترتیب ۹۱ درصد اشتغال پیش بینی شده در این استان محقق شد.

وی اظهار داشت: در بخش توانمندسازی دو محور طرح هدایت شغلی و طرح راهبر شغلی را در دستور کار خود قرار دادیم که در سال ۹۹ در طرح راهبر شغلی افراد کارآمد، کارا و مورد قبولی که در بخش آموزش، مهارت آموزی، تهیه مواد اولیه شغل، نظارت بر شغل و محصولات و فروش محصولات کمک کنند توانستند ۵۰ درصد اشتغال ایجاد کنند. در بحث راهبران شغلی ۶۰۰ نیرو معرفی شد که توانستند در بخش‌های مورد نظر جذب و از بیمه تامین اجتماعی برخوردار شوند.

وی تاکید کرد: در استان گیلان دو هزار تفاهم نامه احداث مسکن مبادله شده که هزار و ۱۰۰ سهم به کمیته امداد تعلق دارد. و با تداوم نهضت مسکن‌سازی در کمیته امداد ۲۳ هزار واحد مسکونی در حال ساخت است و ۴۲ هزار واحد مسکونی با اولویت واگذاری به یتیمان، خانوارهای سه نفره و بیشتر، زنان سرپرست خانوار روستاها، مناطق محروم نیز تحویل خواهد شد.

ساختمان کمیته امداد امام خمینی بندرانزلی در هزار و ۱۶۰ متر بنا و با حدود پنج میلیارد تومان اعتبار از محل فروش ساختمان قبلی به بهره برداری رسید. شهرستان بندرانزلی دو هزار و ۷۷۷ نفر مددجو تحت پوشش کمیته امداد دارد.

Share