قاسم نژاد در گفتگو با دیارمیرزا تاکید کرد؛

گیلان آمادگی لازم برای برگزاری یک انتخابات خوب را دارد| افتتاح پروژه های شهرستان رودسر

قاسم نژاد با بیان اینکه آمادگی لازم برای برگزاری یک انتخابات بسیار خوب را داریم، تصریح کرد: همکاران ما در کل استان دارای سابقه مدیریتی برگزاری انتخابات در سطوح مختلف را دارند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان در حاشیه افتتاح پروژه های دهه فجر شهرستان رودسر در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا با اشاره به اینکه در دومین روز از دهه مبارک فجر قرار داریم، گفت: سه پروژه در شهر‌های رودسر و چابکسر با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان به بهره برداری رسید که این پروژه‌ها شامل پروژه بسته‌بندی اقلام کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد تومان، پل ارتباطی شهر واجارگاه و مجتمع بوم‌گردی مشتی مریم در سرولات چابکسر به بهره برداری رسید.

وی با بیان این مطلب که در دهه فجر امسال ۲۶ پروژه سرمایه‌گذاری با رقم ۳۹۳ میلیارد تومان از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان به بهره برداری می رسد، اظهار داشت: تسهیلاتی که در این زمینه پرداخت شده رقمی بالغ بر ۲۲ میلیارد تومان که با بهره برداری از آن‌ها برای ۲۳۲ نفر شغل ایجاد شده است.

آمادگی لازم برای برگزاری انتخابات را داریم

قاسم نژاد در مورد انتخابات ۱۴۰۰ سال نیز به دیارمیرزا گفت: با توجه به روز شماری که از سوی وزارت کشور به ما ابلاغ شده است اکنون در مرحله آموزش نیروهای مجری در سطوح فرمانداران و بخشداران قرار داریم.

وی با اشاره به اینکه در سطح استان گیلان تعداد ۱۷ فرمانداری و ۴۳ بخشداری داریم، گفت: انتخابات شوراهای شهر و روستا در ۲ هزار روستا و ۵۲ شهر برگزار میشود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با اشاره به اینکه از مهمترین موضوعات پیش رو انتخابات ریاست جمهوری است، تاکید کرد: در استان گیلان همچنین انتخابات میان دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه آستانه اشرفیه برگزار می شود.

وی با بیان اینکه آمادگی لازم برای برگزاری یک انتخابات بسیار خوب را داریم، تصریح کرد: همکاران ما در کل استان دارای سابقه مدیریتی برگزاری انتخابات در سطوح مختلف را دارند.

قاسم نژاد افزود: امیدواریم در انتخابات ۱۴۰۰ شاهد حضور موثر مردم برای انتخاب فرد شایسته چه در سطح ریاست جمهوری و شورای‌های شهر و روستا و مجلس شورای اسلامی باشیم.

وی افزود: در مجموع در سطح استان گیلان نزدیک به ۶۰ هزار نفر اعم از مجری، ناظر و انتظامی به برگزاری انتخابات کمک خواهند کرد.

قاسم نژاد در مورد مشارکت مردم در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: ویروس کرونا بر همه موضوعات سایه افکنده است و وزارت کشور نیز سازوکارهای الکترونیکی کردن انتخابات را برای جلوگیری از تجمعات پیش بینی می‌کند.

وی ادامه داد: برای ثبت نام کاندیداهای شهر و روستا وزارت کشور درحال طراحی اپلیکیشنی است.

قاسم نژاد افزود: ما نیز در استان گیلان برای افرادی که نیاز است حضوری برای ثبت نام و تاییدیه گرفتن مراجعه کنند در نظر داریم در کنار فرمانداری‌ها اگر امکانش باشد سالنهای بزرگی را در نظر بگیریم تا از تجمع‌ها کاسته‌ شود.

وی در مورد برگزاری الکترونیکی انتخابات نیز گفت: برای الکترونیکی برگزاری کردن انتخابات وزارت کشور بسیار مصمم است اما تعامل شورای نگهبان نیز لازم است.

Share