محمد لطیفی خبر داد:

نهمین دوره جشنواره مدرسه انقلاب، به صورت مجازی برگزار می‌گردد

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان گیلان، گفت: نهمین دوره جشنواره مدرسه انقلاب با تأکید بر ماموریت اصلی «روایت» و تکیه بر عنصر «مهارت، تولید محتوا و نشر حداکثری» بصورت مجازی برگزار می‌گردد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان گیلان، گفت: نهمین دوره جشنواره مدرسه انقلاب با تأکید بر ماموریت اصلی «روایت» و تکیه بر عنصر «مهارت، تولید محتوا و نشر حداکثری» بصورت مجازی برگزار می‌گردد.

محمد لطیفی، دهه مبارک فجر را فرصتی بی‌بدیل برای آشنایی، بازخوانی و مرور و بررسی اهداف و آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی دانست و اضافه کرد: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان به عنوان یکی از متولیان امر تعلیم و تربیت دانش آموزان به دلیل اهمیت فهم خوانش و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در بین دانش آموزان، نهمین دوره جشنواره نمایشگاه‌های دانش آموزی مدرسه انقلاب را بر اساس چارچوب محتوای بیانیه گام دوم برگزار می‌نماید.

لطیفی، محور اصلی محتوای نهمین دوره جشنواره مدرسه انقلاب را متن گفتمان ایران قوی ناظر به بیانیه گام دوم عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به شرایط موجود در کشور به جهت شیوع بیماری کووید ۱۹ (کرونا) و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی ستاد مقابله با این بیماری و همچنین تعطیلی مدارس، نهمین دوره جشنواره مدرسه انقلاب با تأکید بر ماموریت اصلی «روایت» و تکیه بر عنصر «مهارت، تولید محتوا و نشر حداکثری» برگزار می‌گردد.

وی، با اشاره به اهداف برگزاری نهمین دوره جشنواره نمایشگاه مدرسه انقلاب، گفت: تقویت روحیه انقلابی و انگیزه دانش آموزان نسبت به پیگیری آرمان‌های ملی، جهانی، تمدنی انقلاب اسلامی، تقویت بینش دانش آموزان نسبت به هویت اسلامی و تقویت ایمان آن‌ها به مبانی اسلام و انقلاب و بسترسازی جهت ایجاد گفتمان ملی ایران قوی مبتنی بر بیانیه گام دوم از اهداف برگزاری نهمین دوره جشنواره مدرسه انقلاب است.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان گیلان، به مراحل برگزاری نمایشگاه اشاره و خاطرنشان کرد: نمایشگاه‌های دانش آموزی مدرسه انقلاب به مجموعه فعالیت‌هایی اطلاق می‌شود که در آن، ابتدا گروه‌های دانش آموزی شکل می‌گیرند و هر کدام از این گروه‌ها با انتخاب یکی از محورهای موضوعی مشخص شده به مطالعه و تحقیق و همچنین کسب مهارت لازم بمنظور تولید محصولات نمایشگاهی با قابلیت نمایش در بستر فضای مجازی بر پایه ابتکارات دانش آموزی اقدام به افتتاح نمایشگاه و انتشار حداکثری تولیدات خود درباره موضوع غرفه خواهند پرداخت.

لطیفی، روایت صحیح و به زبان گروه همسال را به عنوان مأموریت اصلی نمایشگاه‌های دانش آموزی مدرسه انقلاب عنوان کرد و گفت: این موضوع، تمامی محصولات تولید شده را می‌بایست شامل شود.

وی، با تأکید بر اینکه این دوره از نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب، تبلور فعالیت‌ها و تولیدات اثربخش دانش آموزی و محصولات خلاقانه آن‌ها در فضای مجازی می‌باشد، تصریح کرد: امید است در این راستا دانش آموزان بتوانند با کسب مهارت‌های لازم و موردنیاز، با جلب توجه و انتقال مفاهیم و محتوای اصلی نمایشگاه تأثیر عمیق‌تری در میان همسالان خود بگذارند.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان گیلان، به بسترهای انتشار محصولات تولید شده اشاره کرد و گفت: سامانه عقیق، پیام رسان شاد و دیگر پیام رسان‌ها با اولویت کانال‌ها و گروه‌هایی که حضور حداکثری دانش آموزان را داراست، بسترهایی است که دانش آموزان می‌توانند محصولات خود را به نمایش بگذارند.

لطیفی، با بیان اینکه نهمین دوره نمایشگاه دانش آموزی مدرسه انقلاب شامل سه بخش می‌باشد، افزود: بخش اول، با عنوان روایت اول شخص جمع، ناظر به باورهای اساسی نسبت به محتوای اصلی نمایشگاه یعنی بیانیه گام دوم و ایران قوی و روایت او به عنوان گوینده است. در این بخش می‌بایست روایت درست و صحیح در موضوعات مختلف به بهترین قالب فرم هنری، رسانه‌ای تولید و منتشر گردد.

وی، ادامه داد: بخش دوم با عنوان روایت دوم شخص جمع، مبتنی بر عهد و پیمان‌هایی است که جوانان به آرمان و اهداف انقلاب می‌دهند، در اهداف کشور شریک می‌شوند، زیر بار مسئولیت می‌روند و در نقشه پیشرفت و اقتدار کشور سهیم می‌گردند. در این بخش که روایت‌ها ناظر به آینده است، دو مسئله ترور ناجوانمردانه یک سال گذشته و انتقام سخت مورد هدف است.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان گیلان، در ادامه، روایت سوم شخص جمع را سومین بخش نهمین دوره نمایشگاه دانش آموزی مدرسه انقلاب عنوان کرد و افزود: روایت سوم شخص، ناظر به مسئولین و دست اندرکاران است. البته بیان دغدغه‌ها ناظر به مسئولیت هرکس در آینده و نقش در تکمیل پازل پیشرفت و اقتدار کشور، توجه به آرزوهای واقع بینانه وعدم استفاده از منابع موجود کشور از مهمترین موضوعات این بخش می‌باشد.

لطیفی، با اشاره به قالب¬های نهمین دوره نمایشگاه مدرسه انقلاب، گفت: رادیو مدرسه انقلاب یکی از قالب‌های انتقال و انتشار صوتیِ محتوای جمع آوری و تولید شده توسط دانش آموزان است که باید حداقل ۳ اثر ۵ تا ۷ دقیقه‌ای شامل بخش‌هایی چون گوینده، شعر، موسیقی، گزارش، مصاحبه، میهمان و یا کارشناس و افکت‌های صوتی مناسب بوده و این سه اثر باید در مجموع کلیه بخش‌های نمایشگاه را شامل باشد.

وی، تماشاخانه مدرسه انقلاب را دومین قالب نمایشگاه مدرسه انقلاب برشمرد و اضافه کرد: در این قالب دانش آموزان می‌بایست حداقل به تولید ۲ اثر صوتی – تصویری ۵ تا ۷ دقیقه‌ای شامل نماهنگ، مستند، فیلم کوتاه، کلیپ، موشن گرافی، تاریخ شفاهی، انیمیشن، استاپ موشن، کمیک استریپ، رئال موشن، نماهنگ و گفتگوی مردمی بپردازند که همه بخش‌ها و موضوعات جشنواره در آن لحاظ شود.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان گیلان، نشریه مدرسه انقلاب را سومین قالب این دوره از جشنواره عنوان کرد و افزود: علاوه بر قالب‌های صوتی و بصری در حوزه تولید و انتشار محتوا، قالب نشریه نیز با داشتن ظرفیت و بستر مناسب نوشتاری، هنری و خلاقانه‌ای که داراست یکی دیگر از عرصه‌های حضور و مشارکت دانش آموزان در جشنواره مدرسه انقلاب است.

لطیفی، اضافه کرد: تولید اپلیکیشن مدرسه انقلاب نیز یکی دیگر از قالب‌های این دوره از جشنواره می‌باشد که دانش آموزان می‌توانند از این ظرفیت بهره ببرند.

وی، در پایان با اشاره به سایر برنامه‌های این تشکل در دهه مبارک فجر، گفت: برگزاری جشنواره رسانش، یادواره همکلاسی آسمانی و لشکر فرشتگان، مسابقه کتابخوانی سلیمانی عزیز، پویش‌های دانش آموزی و کمک مؤمنانه دانش آموزی از دیگر برنامه‌های اتحادیه در این ایام است.

Share