علیرضا غیاثی خبر داد؛

موافقت ستاد بازآفرینی با تخصیص بودجه برای اجرای ساماندهی فاضلاب منطقه عینک رشت

با موافقت ستاد بازآفرینی شهرستان رشت، ساماندهی فاضلاب تولیدی مناطق ضلع جنوبی تالاب عینک و اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب مناطق سحرخیز و گلهای این شهر توسط شرکت آب وفاضلاب استان گیلان اجرا خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ستاد بازآفرینی شهرستان رشت باحضور دکتر عبوری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل بازآفرینی شهری کشور و مدیران عامل دستگاه‌های اجرایی مرتبط، از جمله شرکت آب و فاضلاب گیلان و همچنین نمایندگان مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی تشکیل جلسه داد.

این گزارش می‌افزاید، در این جلسه لیست طرح‌های بازآفرینی شهری شهر رشت و اعتبارات مورد نیاز مربوطه مصوب شد.

علیرضا غیاثی معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب این شرکت از جمله طرح‌های تصویب شده در این جلسه را ساماندهی فاضلاب تولیدی مناطق ضلع جنوبی تالاب عینک و اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب مناطق سحرخیز و گل‌های شهر رشت عنوان کرد و گفت: مسئولیت اجرای این پروژه‌ها پس از تخصیص اعتبارات موردنیاز، با شرکت آب و فاضلاب گیلان خواهد بود.

وی یادآور شد: پس از برگزاری جلسات متعدد در سطوح کارشناسی و مدیریتی با حضور عوامل ذیربط از معاونت بهره برداری و توسعه فاضلاب و مشاور طرح فاضلاب رشت، از ۱۵۷۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شده برای طرح‌های بازآفرینی شهری شهر رشت، در مجموع ۵۰۰ میلیارد ریال جهت مشارکت در اجرای طرح‌های شرکت آب و فاضلاب، شامل ۴۰۰ میلیارد ریال برای اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب مناطق سحرخیز و گل‌ها و ۱۰۰ میلیارد ریال جهت احداث ایستگاه‌های پمپاژ psv و psz و خطوط انتقال تحت فشار و ثقلی مربوطه، اختصاص یافته است.

غیاثی مجموع اعتبار مورد نیاز برای اجرای پروژه‌های مذکور را ۱۶۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: سهم مشارکت اعتبارات ستاد بازآفرینی شهری در این امر حدود یک سوم خواهد بود و مابقی از اعتبارات طرح فاضلاب رشت و منابع درآمدی داخلی شرکت آب و فاضلاب تامین خواهد شد.

Share