مدیر ستاد هماهنگی کانون فرهنگی و هنری مساجد استان گیلان

صدرنشینی کانون‌های فرهنگی مساجد شهرستان آستانه اشرفیه در طرح ملی «ایران قوی»

مهلت شرکت در طرح ملی ایران قوی ۲۲ بهمن ماه سال جاری است و مدیران و فعالان کانون ها می بایست با مراجعه به سایت بچه های مسجد فعالیت های انجام شده در کانون به صورت مجازی و یا حقیقی را در بخش های مختلف این کانون ثبت کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدعلی رضوانی نژاد مدیر ستاد هماهنگی کانون فرهنگی و هنری مساجد استان گیلان در جمع خبرنگاران با تبریک دهه فجر به تشریح برنامه‌های کانون فرهنگی و هنری مساجد گیلان پرداخت.

وی با اشاره به اینکه کارگروه برنامه‌های دهه فجر ستاد کانون مساجد استان گیلان زیر نظر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در دی ماه تشکیل شد، افزود: با توجه به شرایط کرونایی ۸۸ برنامه در کانون مساجد طراحی و اجرایی شد.

رضوانی نژاد گفت: از مهمترین این برنامه‌ها توزیع ۸ هزار بسته مواساتی به یاد ۸ هزار شهید استان گیلان، توزیع ۱۶۰۰ بسته گوشت گوسفندی تازه  بین ۱۶۰۰ زن سرپرست خانوار به مناسبت سالروز میلاد دخت نبی اکرم، برپایی نمایشگاه‌های عکس، برگزاری مسابقه‌های ورزشی، پیاده روی، گلباران و غبار روبی مزار شهدا، مسابقه‌های قرآنی، دیدار با خانواده‌های شهدا، نواختن زنگ انقلاب، پویش هر خانه یک. پرچم، مشاوره‌های طبی، مسابقه جام فجر انقلاب اشاره کرد.

مدیر ستاد کانون فرهنگی و هنری مساجد استان گیلان در مورد طرح «فهما» نیز اظهار کرد: این طرح که از سال گذشته از سوی ستاد کانون مساجد کشور به اجرا درآمده برای شناساندن ظرفیت‌های مساجد توانمند کشور ارائه شده است و از اهداف مهم این طرح توانمندسازی مساجد در کشور است.

رضوانی نژاد با اشاره به اینکه طرح فهما به ما امکان ارزیابی مساجد را می‌دهد ،گفت: در راستای طرح فهما سال گذشته در استان گیلان بالغ بر ۸ میلیارد ریال از سوی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان گیلان جذب شد.

وی افزود: مجموع حمایت‌های انجام شده از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان در سال گذشته هفت میلیارد و ۱۵۴ میلیون ریال بوده است که از این مقدار۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال به صورت وام بدون بهره پرداخت شده است.

این مسئول یادآور شد: همچنین سال گذشته یک کانون برتر کشوری، چهار کانون شایسته تقدیر و ۴۲ کانون فعال از استان گیلان در این رقابت ملی برگزیده شدند.

رضوانی‌نژاد با بیان اینکه حمایت از کانون‌های مساجد در قالب طرح ملی فهما صورت می گیرد، گفت: این طرح امسال با عنوان «ایران قوی» برگزار می‌شود و فقط کانون‌هایی که در عرصه ثبت مستندات در این رویداد توانمند بوده و امتیار فهما را کسب کنند مورد حمایت قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه رقابت ملی ایران قوی در طرح فهما بین کانون‌های فرهنگی مساجد از ۲۲ آبان آغاز و تا ۲۲ بهمن ادامه دارد گفت: رویداد ملی فهما گامی جهت کیفی‌سازی کانون‌ها، توسعه فعالیت‌ها و توانمندسازی آنان است و کانون‌های مساجد و فقط سه روز دیگر جهت کسب امتیاز لازم فرصت دارند.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با اشاره به اینکه در حال حاضر شهرستان آستانه اشرفیه با ۳۱ کانون و کسب هشت هزار و ۶۵۹امتیاز در صدر کانون‌های مساجد استان و در رتبه‌های برتر کشوری طرح ملی «ایران قوی» قرار دارد گفت: شهرستان انزلی و لاهیجان در رتبه‌های بعدی قرار دارند. اما متاسفانه کانون‌های مساجد شهرستان رشت با اینکه بیشترین کانون استان (۲۰۱ کانون) را دارا هستند اما تنها سه هزار و ۳۹۲ امتیاز فهما را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه اعلام کانون‌های برتر در ۱۸ اسفندماه همزمان با سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور برکزار می‌شود گفت: گیلان دارای ۹۳۲ کانون معادل ۳.۶ درصد کشوری است و تا کنون ۲۳ کانون فرهنگی هنری مساجد کشور توانسته‌اند بالای ۱۰ هزار امتیازز در فهما کسب کنند که ۶ کانون از استان گیلان است.

Share