رییس هیات بسکتبال گیلان خبر داد:

رشت میزبان دور برگشت لیگ دسته یک بسکتبال مردان شد

استان گیلان به میزبانی رشت دوربرگشت لیگ دسته یک بسکتبال مردان ایران را در گروه «ب» این رقابت‌ها میزبانی خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رییس هیات بسکتبال استان گیلان با اعلام این خبر گفت: با مکاتبات و پیگیری‌های انجام شده با فدراسیون بسکتبال، میزبانی دوربرگشت رقابت‌های لیگ دسته یک به استان گیلان رسید و تیم‌ها از پنجشنبه ۹ بهمن ماه بمدت یک هفته در سالن ۶هزار نفری شهدای رشت به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

 محمد رفیعی در خصوص تیم‌های گیلانی حاضر در این رقابت‌ها گفت: تیم‌های بسکتبال شمال کشور در ۴ گروه در لیگ دسته یک تقسیم‌بندی شدند و در گروه ب که دو تیم از سه تیم استان گیلان با نام‌های آرنادرفک رشت و خانه بسکتبال صومعه سرا حضور دارند، در دور رفت به میزبانی تهران به مصاف حریفان رفتند و نتایج خوبی کسب کردند.

وی افزود: آرنادرفک رشت، خانه بسکتبال صومعه سرا، عقاب تهران، نبوغ اراک، دانش فراز البرز و مه هام تهران از باشگاه‌های حاضر در این گروه هستند که در دور برگشت در رشت مقابل یکدیگر صف‌آرایی می‌کنند و چهار تیم از این گروه به دور بعدی رقابت‌های لیگ دسته یک صعود خواهند کرد.

دکتر رفیعی از آماده‌سازی مقدمات لازم برای میزبانی خبرداد و گفت: از روز چهارشنبه آماده پذیرایی از تیم‌های حاضر در مسابقات خواهیم بود و امیدواریم با رعایت پروتکل های لازم، رقابت‌های مهیجی را شاهد باشیم.

رفیعی همچنین از سفر رییس فدراسیون بسکتبال جمهوری اسلامی ایران به گیلان در جریان این رقابت ها خبرداد.

دیدار افتتاحیه این مسابقات در رشت از ساعت ۱۴ روزپنجشنبه ۹ بهمن ماه بین دو تیم عقاب و مه هام تهران برگزار خواهد شد که ساعت ۱۶ آرنادرفک از دانش فراز البرز و ساعت ۱۸ نبوغ اراک از خانه بسکتبال صومعه سرا پذیرایی خواهند کرد.

مسابقات بسکتبال لیگ دسته اول با حضور ۳۸ تیم در ۲ منطقه شمال و جنوب در حال برگزاری است. در منطقه شمال، ۲۲ تیم در چهار گروه شامل ۲ گروه ۵ تیمی و ۲ گروه ۶ تیمی حضور دارند. همچنین در منطقه جنوب ۱۶ تیم در سه گروه شامل ۲ گروه ۵ تیمی و یک گروه ۶ تیمی هستند.

رییس هیات بسکتبال استان گیلان در ادامه به آغاز لیگ دسته دوم بانوان از هفته جاری اشاره کرد و گفت: این رقابت‌ها از چهارشنبه ۸ بهمن‌ماه بصورت متمرکز برگزار خواهد شد و باشگاه‌های «کاظمی رشت» و «عادلی صومعه‌سرا» نمایندگان استان گیلان در لیگ دسته دوم بانوان ایران خواهند بود.

وی افزود: تیم عادلی صومعه‌سرا در گروه «ب» این رقابت‌ها در اصفهان به مصاف حریفان خواهد رفت و تیم کاظمی رشت دیگر نماینده استان در گروه «د» در تهران مسابقه خواهد داد. بعد از پایان مسابقاتِ دور رفت، دور برگشت رقابت‌های این گروه از ۲۳ بهمن‌ماه به میزبانی رشت برگزار خواهد شد. ۲۰ تیم در ۴ گروه در لیگ دسته دو بسکتبال بانوان شرکت میکنند.

Share