فعال سیاسی اصولگرا:

ذوالنوری جزء ۵ نامزد اول اصولگرایان است|خاتمی و احمدی‌نژاد یکدفعه رئیس‌جمهور شدند او هم می‌تواند

فعال سیاسی نزدیک به رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره توانایی ذوالنوری برای کسب ۱۶ میلیون رأی گفت: اگر آقای ذوالنوری هم تک نامزد جریان اصولگرایی بشود تحقیقا این رأی را می آورد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فهرست بلندبالایی از اصولگرایان می‌خواهند نامزد انتخابات ریاست جمهوری شوند. اخبار حکایت از این می‌کند که مجتبی ذوالنوری هم وارد این صف طولانی شده است.

ابوالفضل حسن بیگی در گفتگو با نامه نیوز درباره مطرح شدن نام‌های مختلف از نیروهای جریان اصولگرایی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: عناصر زیادی در این جریان دارند خودشان را مطرح می‌کنند، حال آنکه بعضی از این افراد حقیقتا در قد و قواره ریاست جمهوری نیستند. البته آن‌ها در خودشان این توانمندی را می‌بینند اما ریاست جمهوری کار سنگین و بزرگی است که باید فرد مجموعه‌ای از تجربه و پختگی را دارا باشد.

وی افزود: الان زمانی نیست ما شعاری بدهیم که بعداً نتوانیم پاسخگو باشیم، لذا معتقدم مانند گذشته مجموعه‌ها باید کنار هم بنشینند و اقدامات مناسبی را انجام دهند. امروز کاملا می‌توانم بگویم که مجلس یازدهم موفقیتی نداشته و روز به روز دارد شرایطش بدتر می‌شود. در بحث بودجه شاهد بودیم که نمایندگان ۲ ماه با شعارها، مصاحبه‌ها و میزگردهای تلویزیونی جو و گندم ۲ هزار تومان را به ۵ هزار تومان رساندند، در نهایت هم مجلس به مصوبه کمیسیون تلفیق درباره بودجه سال آینده رأی نداد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم با اشاره به آثار روانی رد کلیات بودجه سال ۱۴۰۰ بر زندگی مردم اظهار کرد: دوباره گوشت، مرغ و کالاهای اساسی مردم گران شد. پس با صحبت و حرف زدن نمی‌شود کاری انجام داد. با این وجود امروز در مجلس شاهد هستیم که هر کسی حرف خودش را می‌زند و به نفع نامزد مطلوب خود اعم از احمدی نژاد، قالیباف و غیره شعار انتخاباتی می‌دهد، دود این کارها به چشم مردم می‌رود و جامعه را با چالش مواجه می‌کند.

وی افزود: دولت آینده باید پخته و با تجربه باشد. خوشبختانه با وجودی که خیلی‌ها بیان نمی‌کنند در گذشته تحت تحریم سخت سازمان ملل بودیم، یعنی چین، روسیه و هند هم نمی‌توانستند با ما همکاری اقتصادی داشته باشند اما الان از ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل خارج شدیم و فقط تحت فشار آمریکا و متحدان او هستیم.

وی با اشاره به صادرات محصولات کشاورزی، پتروشیمی و فراورده‌های نفتی ایران ادامه داد: امروز واردات نیازهای ضروری مردم نیز در حال انجام است. نظام در اوج اقتدار قرار دارد و از بازیگران اصلی در سطح بین المللی است، قدرت اول منطقه محسوب می‌شود. امروز دست رزمنده ما کلاشینکف نیست بلکه موشک داریم و هر کشوری بخواهد به خاک ما تجاوز کند با حجم سنگین آتش موشک مواجه می‌شود. امروز قطعا ما از خیلی از کشورها به طور مشخص از فرانسه و انگلیس قوی‌تر و توانمندتر هستیم.

این فعال سیاسی اصولگرا یادآور شد: هم اکنون قریب به ۵۰.۶۰ نفر از شخصیت‌های سیاسی در جریان اصولگرا برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری را ادعا دارند، درصورتی که بسیاری از آن‌ها رجل سیاسی نیستند بنابراین تأییدصلاحیت نمی‌شوند. گروه دیگری از آن‌ها هم باید این موضوع را متوجه باشند که در مقطع کنونی پختگی و تجربه می‌تواند کار کند.

وی ادامه داد: امروز هر کسی اگر در جایی یک کار کوچکی انجام داده است، می‌خواهد برای ریاست جمهوری بیاید. گرچه قرارگاه خاتم کارهای بزرگی برای کشور انجام داده و انجام می‌دهد اما کشوری که یک تریلیون و ۸۰۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی دارد، سهم قرارگاه خاتم از این گردش مالی چقدر است؟ خوب این فرد که نمی‌تواند بیاید رئیس جمهور شود. چرا اینقدر خودش را باور کرده است؟ او تیمی ندارد، بله یک تیم کارشناسی و مهندسی برای کارعمرانی در اختیارش است ولی این تیم که نمی‌تواند در سایر حوزه‌ها کار انجام دهد.

حسن بیگی تأکید کرد: اصولگرایان باید با هم بنشینند، جلسه بگذارند، همدیگر را تحمل کنند با تعامل فردی را انتخاب کنند. البته احزاب اصولگرا افراد توانمندی را دارند که آن‌ها می‌توانند وزارتخانه مختلف دولت را اداره کنند.

وی با بیان اینکه هم اکنون در دوره یازدهه مجلس با مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همکاری می‌کند، درباره کاندیداتوری محمد ذوالنوری در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ افزود: آقای ذوالنوری نسبت به افرادی که امروز در جریان اصولگرایی نام‌شان مطرح می‌شود، توانمندتر و قوی‌تر است. او در حوزه‌های فنی مخصوصا بحث هسته‌ای و برجام تسلط دارد و در مجموع فردی عاشق، منصف و توانمند محسوب می‌شود.

این فعال سیاسی اصولگرا در مقایسه مجتبی ذوالنوری با سردار محمد گفت: آقای ذوالنوری خیلی از سردار سعید محمد تواناتر و جامع‌تر است. آقای سردار محمد در حوزه عمرانی کار کرده، حال آنکه آقای ذوالنوری علاوه بر حوزه عمرانی و فنی، در مباحث حوزوی و سیاست خارجی نیز تسلط دارد. آقای ذوالنوری می‌خواهد یک دولت اصولگرا حداکثری تشکیل دهد و این توانایی را دارد.

وی ذوالنوری را جزء ۵ نامزد اول اصولگرایان خواند و درباره پایگاه اجتماعی ذوالنوری ادامه داد: آقای خاتمی وقتی کاندیدا شد مسئول کتابخانه ملی بود، بعد جریان اصلاحات یکدست و هماهنگ از آقای خاتمی حمایت کرد وقتی نتیجه انتخابات اعلام شد، خود آقای خاتمی هم این نتیجه را باور نمی‌کرد. آقای احمدی نژاد هم وقتی کاندیدای ریاست جمهوری شد، کسی او را قبل از شهرداری تهران نمی‌شناخت، جریان اصولگرایی برای حمایت از او یکدست شد و او رأی آورد. گفته شد که خود آقای احمدی نژاد باور نمی‌کرد این رأی را بیاورد.

حسن بیگی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ یادآور شد: اگر آن دوره ۱۰ کاندیدا از جریان اصولگرایی حضور داشتند طبیعتا آقای رئیسی آن رأی را نمی‌آورد ولی وقتی تعداد کم شد و در نهایت آقای قالیباف کنار رفت، طبیعتا رأی اصولگرایی متمرکز در سبد ایشان قرار گرفت.

این فعال سیاسی نزدیک به رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم درباره توانایی ذوالنوری برای کسب ۱۶ میلیون رأی گفت: اگر آقای ذوالنوری هم تک نامزد جریان اصولگرایی بشود تحقیقا این رأی را می‌آورد. او توانایی‌های خوبی در کلام و بیان دارد و بر درسی که خوانده مسلط است و حوزه هم قبولش دارد.

Share