در هفتمین روز از دهه فجر؛

بهره برداری از ۱۹ طرح آموزش و پرورش آستارا | افتتاح ۲ واحد آموزشی در روستا

در هفتمین روز از ایام الله دهه فجر، ۱۹ طرح آموزشی و ورزشی با صرف اعتباری بالغ بر ۲۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در بندر آستارا افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیر آموزش و پرورش آستارا گفت: به برکت پیروزی انقلاب و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی هم اینک ملت ایران در اوج عزت، اقتدار و استقلال است.

سید سجاد موسوی با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی به دستاوردهای مهمی در حوزه‌های مختلف رسیده ایم، افزود: دستاوردها و پیشرفت‌های کشور پس از انقلاب اسلامی با دوران پیش از انقلاب قابل مقایسه نیست.

وی با اشاره به اینکه ایران اسلامی پس از پیروزی انقلاب به پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه‌های مختلف همچون علمی، پزشکی، نظامی، اقتصادی و دیگر زمینه‌ها رسیده است، تصریح کرد: موفقیت‌های کشور در تمامی عرصه‌ها نتیجه پایبندی و عمل به آرمان‌های متعالی نظام و انقلاب است.

موسوی از افتتاح و بهره برداری ۱۹ طرح آموزشی و ورزشی با صرف اعتباری بالغ بر ۲۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در شهرستان آستارا خبر داد و گفت: این طرح‌ها در هفتمین روز از دهه مبارک فجر به بهره برداری رسید.

مدیر آموزش و پرورش بندر آستارا با بیان اینکه استانداردسازی ۱۶ واحد آموزشی از طرح‌هایی است که در دهه فجر به بهره برداری رسید، افزود: در قالب اجرای این طرح، بخاری‌های نفتی مدارس روستاهای خلیله سرا، سیج، دگیرمانکشی، آق مسجد، گیلده، مشند، شونده کش کانرود، خان حیاطی، باغچه سرا، عنبران و ویرمونی جمع آوری شده و به جای آن پکیچ و شوفاژ جایگزین شده است.

وی با اشاره به اینکه مدارسی که به سیستم‌های گرمایشی استاندارد مجهز شدند، شامل ۵۳ کلاس درس بودند، تصریح کرد: برای استانداردسازی سیستم گرمایشی ۱۶ واحد آموزشی، ۱۲ میلیارد ریال هزینه شده است.

موسوی همچنین از افتتاح ۲ واحد آموزشی در روستاهای شیری حیاطی بخش لوندویل و تله خان بخش مرکزی آستارا خبر داد و گفت: در این روستاها مدارس کانکسی جمع آوری شده و مدارس پیش ساخته بتنی جایگزین شده است.

مدیر آموزش و پرورش بندر آستارا با بیان اینکه هر کدام از واحدهای آموزشی ۲ کلاسه هستند، افزود: دبستان پاسدار شیری حیاطی ۶۰ مترمربع و دبستان میرزا کوچک خان تله خان ۵۶ متر مربع مساحت دارد.

وی تصریح کرد: برای بهره برداری از مدرسه روستای شیری حیاطی پنج میلیارد و ۸۹۰ میلیون ریال و برای مدرسه روستای تله خان پنج میلیارد و ۳۹۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

موسوی با اشاره به اینکه زمین چمن مصنوعی مدرسه فارابی دیگر پروژه‌ای است که به بهره برداری رسید، گفت: این زمین ورزشی که ۴۰۰ متر مربع مساحت دارد برای تکمیل آن چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

Share