در آیین افتتاحیه دومین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج گیلان عنوان شد؛

برای پیروزی در فضای مجازی باید ابتدا وجود جنگ در این عرصه را قبول کنیم

ابوالحسنی با بیان اینکه برگزاری رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیار ارزشمند است گفت: این رویداد می‌تواند در تقویت و شناسایی فعالان در این حوزه نقش قابل توجه داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیین افتتاحیه دومین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج گیلان صبح امروز در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی رشت و با حضور گروه‌های شرکت کننده در این رویداد و با سخنرانی محمود قاسم نژاد، معاون سیاسی استانداری گیلان و سردار محمد عبدالله پور، فرمانده سپاه قدس گیلان برگزار شد.
در ابتدای این مراسم، سجاد ستوده، مسئول سازمان فضای مجازی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه در سال گذشته رویداد تولید محتوای دیجیتال به صورت حضوری برگزار شد اظهار داشت: امسال به شکل جدیدی و از روز ۱۳ دی ماه همزمان با سالروز شهادت سردار سلیمانی آغاز شد و تا ۱۰ بهمن مهلت ارسال پیشنهادها و موضوعات بود.
وی افزود: در مسائل استان با سه موضوع معضلات اجتماعی شامل افزایش نرخ ازدواج، کاهش طلاق و افزایش تولد در نظر گرفته شد. قالب‌هایی هم که در نظر گرفته شد ۵ عنوان بازی موبایلی، انیمیشن، نماهنگ، مستند و فیلم کوتاه مورد پذیرش قرار گرفت.
ستوده گفت: در فرصت اعلام شده ثبت نام، ۱۰۵ طرح از ۱۴ شهرستان استان برای دبیرخانه رویداد ارسال شد و این طرح‌ها مورد بررسی قرار گرفت که ۸۶ طرح وارد بخش مسابقه شدند که از امروز رقابت این گروه‌ها آغاز می‌شود.
مسئول سازمان فضای مجازی سپاه قدس گیلان ادامه داد: تا ۴۵ روز تیم‌ها فرصت دارند ایده‌های خودشان را تبدیل به محصول کنند و ما در این مدت همه تیم یک مربی خواهد داشت و در پایان ۴۵ روز، محصولات تولیدی مورد بررسی قرار می‌گیرد و در این زمان، فرصت‌های مثل ارائه تسهیلات و جوایزی برای تیم در نظر گرفته خواهد شد.
وی افزود: در هر قسمت، تیم‌های اول تا سوم مشخص و جوایزی دریافت خواهند کرد. برای حمایت از ایده‌ها، این ایده‌ها به سرمایه گذاران ارائه خواهد شد تا در صورت توافق، مورد حمایت قرار گیرند.
ستوده ادامه داد: یکی از اهداف این رویداد، شبکه سازی تیم‌های توانمند است. امروز سکوهای تولید محتوا نقش جدی در تولید محتوای دیجتال دارند و امیداوریم به کمک شبکه منظم منسجم ایجاد شده در این رویداد بتوانیم برای تولید محتواهای مختلف کمک شایانی صورت گیرد.
مسئول سازمان فضای مجازی سپاه قدس گیلان در پایان گفت: از همین امروز دوره‌های آموزشی متعدد برای تیم‌های مختلف برقرار خواهیم کرد و این دوره‌ها، به صورت حضوری و آنلاین برگزار خواهد شد. ما کمک خواهیم کرد سطح فنی تیم‌های حاضر در رویداد ارتقا پیدا کند.

وظیفه داریم در تولید محتوا ارزش‌های اخلاقی و اسلامی را حفظ کنیم

محمود قاسم نژاد، معاون سیاسی استانداری گیلان در آیین افتتاحیه دومین رویداد تولید محتوای دیجیتال گیلان با بیان اینکه بسیج همواره در عرصه‌های مختلف با استفاده از ظرفیت بزرگ مردمی حضور داشته است اظهار داشت: به عنوان یک شهروند از بسیج این مطالبه را داریم که از ارزش‌های انقلاب اسلامی پاسداری و حفاظت کند.
وی افزود: این شجره طیبه شکوفایی‌های زیادی در عرصه حفاظت و مراقبت از مسلمانان و شیعیان در جغرافیای مقاومت داشته است و کسانی که جنگ را ندیده بودند در عرصه دفاع از حرم مرزها را کنار گذشتند.
قاسم نژاد گفت: ما وظیفه داریم در تولید محتوا ارزش‌های اخلاقی و اسلامی را حفظ کنیم. متأسفانه امروز در عرصه فضای مجازی، با نگاه سلبی نسبت به مسئولان و یا کسانی که قرار است مسئولیت بگیرند مواجه هستیم. اگر امروز یک سازمان، اداره و یا جریان بخواهد مورد تخریب قرار بگیرند موجب می‌شود رسم خلیفه کشی در این عرصه شروع شود.
معاون سیاسی استانداری گیلان با اشاره به این سخن رهبر انقلاب مبنی بر اینکه اگر رهبر نمی‌شدند مسئولیت فضای مجازی را می‌پذیرفتند ادامه داد: متأسفانه بعضی از نوشته ما را به فکر می‌اندازد اما این مطالب ممکن است به خوبی بازنشر نشود. بسیج می‌تواند سرسلسله دار این جریان اخلاق انسانی در عرصه فضای مجازی باشد.
معاون استاندار گیلان تأکید کرد: اگر این جریان راه اندازی شود می‌توانیم جامعه‌ای داشته باشیم که پایبند بسیاری از مسائل اخلاقی و انسانی باشیم.
وی ادامه داد: در عرصه‌های اجتماعی با مسائل زیادی مثل طلاق و ازدواج‌های سفید مواجه شده‌ایم که کانون خانواده‌ها را مورد هدف قرار داده است و نتیجه غلبه فضای مجازی و فرهنگ غربی در دهه‌های گذشته بر فرهنگ و فضای مجازی داخلی بوده است.
قاسم نژاد گفت: ۹۰ درصد محتوای فضای مجازی باید در جهت اصلاح مسائل اجتماعی باشد و مابقی محتوا درباره مسائل مربوط به مسائل سیاسی و جناحی باشد.
معاون سیاسی استانداری گیلان با اشاره به سایه سنگین کرونا در یک سال گذشته بر عرصه‌های اقتصادی و فرهنگی اظهار کرد: در این مدت، فضای مجازی رشد به ویژه در عرصه آموزش رشد قابل توجهی کرده است. بسیاری از اصناف هم از این عرصه برای کارهای خود استفاده می‌کنند.
وی با بیان اینکه فضای مجازی در عرصه مبارزه با تغییر غیرقانونی کاربری اراضی است گفت: متأسفانه اکنون ما گزارش‌هایی داریم که در برخی از روستاها تعداد غیربومی‌ها از بومی‌ها بیشتر شده‌اند و حتی برخی ادعای متولی گری روستاها را دارند که همین مسئله، کشاورزی و دامداری ما را دچار چالش‌های جدی می‌کند.
قاسم نژآد گفت: فضای مجازی می‌تواند این هشدار را به مسئولان امر بدهد تا این تغییرات به آسانی صورت نگیرد. متأسفانه گاهی حتی این تغییر کاربری برای غیربومی‌ها خیلی آسان‌تر برای بومی‌ها انجام می‌شود. استان مازندران اکنون به جهت مالکیتی اشباع شده است و هجوم خریداران اکنون به سمت گیلان سوق پیدا کرده است.
معاون سیاسی استانداری گیلان با تأکید بر اینکه نقش رسانه باید آگاهی بخشی باشد افزود: ابتدا باید این نگرش و آگاهی در روستاییان ایجاد شود تا بدانند که به هزاران دلیل به صلاح آن‌ها نیست که اراضی خود را به غیربومی‌ها بفروشند.
وی در پایان تأکید کرد: امیدواریم به کمک جوانان مدیر در عرصه تولید محتوا بتوانیم گامی مؤثر در جهت نشر ارزش‌های اخلاقی و انسانی در عرصه‌های دیجیتال برداریم.

راه مقابله با تهدیدهای فضای مجازی، سپردن امور به جوانان است

سردار محمد عبدالله پور، صبح امروز در آیین افتتاحیه دومین رویداد تولید محتوای دیجیتال گیلان که در سالن اجتماعات دانشگاه آزادی اسلامی واحد رشت ضمن تبریک به حضور حماسی مردم در راهپیمایی خودرویی روز گذشته اظهار داشت: همه انقلاب های دنیا سه محور اصلی مکتب، رهبری و مردم را دارند. همه انقلاب های الهی عموما به دلیل عدم همراهی مردم دچار مشکل شده اند. حتی اگر معصوم (ع) بالای کار باشد اما مردم نباشند نمی شود کاری کرد. همین است که امام (ره) در وصیت نامه شان فرمودند که مردم ایران بالاتر از امت پیامبر بودند و این جمله امام (ره) تعارف نکردند و اگر امروز انقلاب ما همچنان مسیر خود را ادامه می دهد به خاطر وجود و حضور همین مردم است.
وی افزود: اگر امروز ما کوتاه بیایمیم مطمئن باشید وعده های الهی حتمی است. باور داشته باشیم این ملت برای کار انتخاب شده اند. وقتی جنگ به ما تحمیل شد کشور در بدترین وضعیت بود. یکی از گرفتاری های ما اختلافات گسترده بین مسئولان بود. امام (ره) هم به مردم فرودند که بروید از مرزها دفاع کنید و خروجی این کار این بود که یک وجب از خاک ما از دست نرفت.
فرمانده سپاه قدس گیلان گفت: امروز ما در خلیج فارس بسیاری از قوائد را تغییر داده ایم و کشی های عبوری کشورهای مختلف باید زبان فارسی را یاد بگیرند. امروز هم در کرونا این مردم بودند که کرونا را کنترل کردند. مردم گیلان در ایام کرونا و زمانی که خودشان دچار مشکللات مالی و معیشتی بودند ۹۸ میلیارد تومان کمک کردند.
وی با بیان انیکه دشمن می خواهد فضای مجازی را خودش داشته باشد و ما را از این طریق کنترل کند اظهار کرد: اینستاگرام عکس حاج قاسم سلیمانی را که داعش را نابود کرد به بهانه تروریست بودن و خشونت حذف می کند و از این طربق تلاش می کنند سبک زندگی ما را تغییر دهند.
سردار عبدالله پور با بیان اینکه تا همین چند سال قبل تنها ۵ استاد فضای مجازی در گیلان داشتیم اما اکنون بیش از ۱۲۰ استاد فضای مجازی در گیلان داریم گفت: ما می توانیم وارد این فضا شویم و راه این کار هم سپردن امور به جوانان است. مسئولان مانع نشوند جوانان این مسائل را حل می کنند. ما نباید از فضای مجازی به عنوان تهدید بترسیم. تهدید بود امروز باید تبدیل به فرصت شود.
فرمانده سپاه قدس گیلان با تأکید بر اینکه وجود مانع از خصلت های کار جهادی است ادامه داد: این توانایی در جوانان این است که است که در موضوع فضای مجازی از قطب های کشور باشد.
وی با بیان اینکه خانواده ای که متلاشی و به طلاق کشیده شد ممکن است دست به هر کاری بزند گفت: مسئولان فضای مجازی باید مسئولان امر را به جلسات خصوصی بکشند و موضوعات و مشکلات را به صورت رو در رو به آن ها بگویند.

برای پیروزی در فضای مجازی باید ابتدا وجود جنگ در این عرصه را قبول کنیم

تهیه کننده مجموعه برنامه‌های طنز دیرین دیرین با بیان اینکه باید قبول کنیم که جنگ رسانه‌ای وجود دارد گفت: برای اینکه بتوانیم در حوزه فضای مجازی بر دشمن غلبه کنیم اول باید قبول کنیم که در این عرصه جنگی وجود دارد.

محمد ابوالحسنی، تهیه کننده مجموعه برنامه‌های طنز دیرین دیرین صبح امروز در آیین افتتاحیه دومین رویداد تولید محتوای دیجیتال گیلان در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با بیان اینکه باید قبول کنیم که جنگ رسانه‌ای وجود دارد اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم در حوزه فضای مجازی بر دشمن غلبه کنیم اول باید قبول کنیم که در این عرصه جنگی وجود دارد.
وی با اشاره به ظرفیت‌های فضای مجازی در توسعه و اشتغال زایی در سطح استان گیلان افزود: می‌توان بدون پشتوانه دولتی و صدا و سیما می‌تواند محتوا تولید کرد و ما این موضوع را تولید دیرین دیرین و بسیاری از تولیدات دیگر اثبات کردیم.
تهیه کننده مجموعه برنامه‌های طنز دیرین دیرین گفت: ما در تولید کارها منتظر اجازه مسئولان نماندیم و اکنون ۳ هزار قسمت دیرین دیرین تولید شده است و از دست وزیر ارشاد هم باید این مجموعه جایزه گرفته‌ایم.
ابوالحسنی ادامه داد: سهم دیرین دیرین از تبلیغات فضای مجازی کمتر از یک صد از کل تبلیغات موجود در این فضاست اما این همین مبلغ، بیش‌تر از بودجه صدا و سیما در حوزه انیمیشن است.
وی تأکید کرد: تلاش کنید برای مردم کار کنید و اگر این کار را انجام دهید و یک برند برای خودتان ایجاد کنید و در این کار استمرار داشته باشید موفق خواهید شد و حتی می‌توانید کسب و کار برای خودتان ایجاد کنید.
تهیه کننده مجموعه برنامه‌های طنز دیرین دیرین ادامه داد: محتوای تولیدی دیجیتال می‌تواند کسب و کارهای دیگر را توسعه دهد و موجب رشد آن‌ها شده و برای آن‌ها ارزش افزوده ایجاد کند و برای تولیدکننده هم درآمد ایجاد می‌کند.
ابوالحسنی با بیان اینکه برگزاری رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیار ارزشمند است گفت: این رویداد می‌تواند در تقویت و شناسایی فعالان در این حوزه نقش قابل توجه داشته باشد.
تهیه کننده مجموعه برنامه‌های طنز دیرین دیرین با تأکید بر توجه به استمرار و کیفیت کار اظهار کرد: تولید کار بیشتر نیازمند همت است و اگر کار به خوبی تولید و نشر شود از بازار بزرگ تبلیغات سهمی خواهید داشت. برای درآمدزایی از محصولات باید به سمت برندسازی محصولات بروید.

عکس: الهه فلاح

 

Share