پس از 4 سال تعطیلی؛

بازگشت کارخانه آرد بوجار به چرخه تولید | ظرفیت اسمی کارخانه تولید روزانه ۱۲۰ تن آرد است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از راه اندازی مجدد کارخانه آرد بوجار در شهر صنعتی رشت خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از صداوسیما، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به اینکه کارخانه آرد بوجار به علت برخی مشکلات اقتصادی و سخت افزاری بیش از ۴ سال تعطیل شده بود، گفت: پرونده مشکلات این کارخانه در کارگروه رونق و رفع موانع تولید گیلان بررسی و با ارائه تسهیلاتی این کارخانه دوباره به چرخه تولید بازگشت.

فرهاد دلق‌پوش افزود: کارخانه آرد بوجار نقش مهمی در تولید بخشی از مایحتاج استان در تامین امنیت غذایی گیلان دارد.

مدیرعامل کارخانه آرد بوجار هم گفت: این کارخانه در شهر صنعتی رشت، در زمینی به مساحت حدود ۱۴ هزار متر مربع واقع شده و ۴۳۵۰ متر مربع زیربنا دارد.

باقری افزود: این کارخانه حدود چهل سال پیش ساخته شده و بیش از ۴ سال تعطیل بود که با کمک مسوولان و به ویژه اعضای کارگروه رفع موانع تولید استان و همچنین به روزرسانی برخی از ماشین آلات و تجهیزات با هزینه و سرمایه‌گذاری حدود ۴۰ میلیارد ریال از حدود دو ماه قبل دوباره راه اندازی شد.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت اسمی کارخانه تولید روزانه ۱۲۰ تن آرد است و برای ۴۰ نفر هم بطور مستقیم شغل ایجاد شده است.

مدیرعامل کارخانه آرد بوجار در پایان با قدردانی از مسوولان استان و شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۷ کشور، گفت: از مسوولان شرکت غله انتظار می‌رود همچنان حمایت‌های خود را از ما دریغ نکنند و باتوجه به ظرفیت تولید، سهمیه گندم کارخانه را تا ۲ هزار تن در ماه افزایش دهند.

Share