با تصویب قانون جدید؛

اندونزی «حجاب اجباری» را در مدارس عمومی ممنوع کرد

قانون جدید پس از آن تصویب می‌شود که یک دانش‌آموز مسیحی در شهر پادانگ در استان سوماترای غربی اندونزی برای گذاشتن حجاب در مدرسه تحت فشار قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، دولت اندونزی با صدور قانونی اجبار دختران به گذاشتن حجاب را در کلیه مدارس عمومی این کشور ممنوع اعلام کرد.

به گزارش یورونیوز، دولت به مدارس ۳۰ روز برای اجرای قانون جدید مهلت داده است. این مدارس در صورتی که از پیروی از فرمان جدید سرپیچی کنند، با مجازات مواجه خواهند شد.

ندیم مکارم، وزیر آموزش اندونزی در این باره گفت دولت می‌تواند بودجه مدارسی را که از قانون جدید تخطی می‌کنند کاهش دهد.

وی افزود: «پوشش مذهبی یک انتخاب فردی است و مدارس نمی‌توانند آن را اجباری کنند.»

نهادهای حقوق بشری از تصمیم دولت اندونزی استقبال کرده‌اند و گفته‌اند میلیون‌ها دختر در این کشور وادار شده بودند بر خلاف میل حجاب بر سر بگذارند.

اندونزی، کشور ۲۷۰ میلیون نفری که ۹۰ درصد جمعیت آن را مسلمانان تشکیل می‌دهند، ادیان و مذاهب دیگر را به رسمیت می‌شناسد. با این حال در سال‌های اخیر در این کشور نگرانی‌های فزاینده‌ای درباره بالا رفتن میزان عدم مدارا با مذاهب دیگر ابراز شده است.

قانون جدید پس از آن تصویب می‌شود که یک دانش‌آموز مسیحی در شهر پادانگ در استان سوماترای غربی اندونزی برای گذاشتن حجاب در مدرسه تحت فشار قرار گرفت.

والدین این دانش‌آموز که از گذاشتن حجاب خودداری کرده بود، مخفیانه ویدئویی از جلسه مشترک با مقامات مدرسه ضبط کردند که در آن مدیر مدرسه اصرار می‌کرد طبق قوانین مدرسه همه دختران بدون در نظر گرفتن دین و مذهب‌شان باید حجاب بر سر بگذارند.

در پی انتشار این فیلم جنجالی مدرسه مجبور به عذرخواهی رسمی شد، با این حال با فروکش نکردن اعتراض‌ها دولت ممنوعیت اجبار به حجاب را در مدارس عمومی این کشور اعلام کرد.

Share