هشدار معاون کل وزارت بهداشت؛

افزایش موارد بستری افراد ۵ تا ۱۷ سال | خود درمانی ممنوع و بسیار خطرناک است

معاون کل وزارت بهداشت گفت: موارد بستری ۵ تا ۱۷ سال ناشی از کرونای انگلیسی در کشور افزایش پیدا کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ایرج حریرچی در ارتباط تصویری با استودیو خبر ۲۱ پنجشنبه شب شبکه یک سیما درباره تعداد مبتلایان و فوتی ناشی از کرونای انگلیسی افزود: متاسفانه تعداد مبتلایان تا ساعت ۲۱ امشب ۲۴ مورد در ۴ استان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه تا کنون ۴ نفر بر اثر ویروس کرونای انگلیسی فوت کرده‌اند ادامه داد: مبتلایان با رده سنی پایین‌تر بوده‌اند و همچنین موارد فوتی هم رده سنی نسبتاً پایین داشتند.

معاون کل وزارت بهداشت گفت: مردم باید شرایط را هشدارآمیز و هشیار کننده البته نه هراس‌آور فرض کنند.

وی ادامه داد: به کادر درمان دستور داده شد که هر مورد جدیدی از کرونا را ویروس انگلیسی تلقی کنند مگر خلاف آن ثابت شود.

حریرچی از مردم خواست به محض مشاهده علائم کرونا هر چه سریعتر به پزشک مراجعه کنند. درشرایط فعلی خود درمانی ممنوع و بسیار خطرناک است.

معاون کل وزارت بهداشت درباره نقشه پراکندگی ویروس کرونای انگلیسی در کشور افزود: در ۴ استان تهران، قزوین، البرز و خوزستان، این نوع ویروس مشاهده شده است.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش تعداد مبتلایان و همچنین افزایش تست‌های مثبت کرونا در کشور باید پراکندگی ویروس را در تمام کشور در نظر بگیریم.

حریرچی گفت: اقدامات فعلی مردم در قبال این ویروس تغییری نکرده و همچنان باید شستشوی دست، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و اجتناب از تردد را انجام دهند.

وی افزود: مردم فقط توصیه‌های کادر بهداشتی و درمانی را انجام دهند. جوانان و کودکان به هیچ وجه ساده انگاری نکنند، چون نوجوانان و جوانان درحال حاضر عامل پخش بیماری هستند و امکان دارد خودشان و بزرگسالان را به کام مرگ بکشانند.

معاون کل وزارت بهداشت گفت: موارد بستری ۵ تا ۱۷ سال افزایش پیدا کرده و از حدود ۴ درصد قبلی در تهران به ۱۱ درصد رسیده و در رده کودکان زیر ۱۲ سال موارد مراجعه سرپایی و بستری افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: سرعت ابتلا و سرایت‌پذیری این بیماری بسیار بیشتر از نوع قبلی است و در چند روز می‌تواند فرد را به بدحالی و کام مرگ بکشاند.

او ادامه داد: اگر قبلاً در یک شهرستان دو هفته زمان می‌برد که ویروس بصورت همه گیری خودش را نشان دهد ویروس کرونای انگلیسی در ۳ روز این کار را می‌کند. در ۱۱ شهر خوزستان و جزایر خلیج فارس نیز این موارد را مشاهده کردیم.

حریرچی گفت: براساس اعلام سازمان جهانی بهداشت و اطلاعات جدید افرادی که قبلا به ویروس کرونا مبتلا شده بودند احتمال ابتلای مجدد به کرونای انگلیسی در آن‌ها وجود دارد.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون در حال گسترش است افزود: تا رسیدن به ایمنی جمعی ناشی از واکسیناسیون تمام اقدامات احتیاطی را باید انجام دهیم.

Share