فرمانده انتظامی گیلان خبر داد:

آزادسازی ۱۲ هزار متر از اراضی ملی در رضوانشهر | معرفی متهمان ۴۹ و ۵۰ ساله به مرجع قضایی

سردار عزیزاله ملکی، فرمانده انتظامی گیلان از رفع تصرف ۱۲ هزار متر مربع از اراضی ملی به ارزش ۱۲۰ میلیارد ریال در شهرستان رضوانشهر خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرمانده انتظامی استان گیلان از رفع تصرف ۱۲ هزار متر مربع از اراضی ملی به ارزش ۱۲۰ میلیارد ریال در شهرستان رضوانشهر خبر داد.

سردار عزیزاله ملکی اظهار داشت: زمین‌خواران بدون در نظر گرفتن حق عامه مردم در بهره‌مندی از نعمت‌های خدادادی با هدف رسیدن به سودهای کلان اقدام به تصرف زمین و منابع طبیعی می‌کنند که برای مقابله با آن همکاری همه مردم و دستگاه‌‎های نظارتی الزامی است.

وی در ادامه به خبر دریافتی مبنی بر تصرف اراضی ملی توسط افرادی در ییلاقات شهرستان رضوانشهر اشاره کرد و گفت: بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه ماموران انتظامی ضمن هماهنگی قضائی به همراه کارشناس اداره منابع طبیعی به محل اعلامی اعزام شدند افزود: در بازدید از زمین‌های مورد نظر مشخص شد، ۲ نفر، ۱۲ هزار متر مربع از اراضی ملی را به تصرف خود در آورده و به صورت غیرقانونی آن را با سیم‌خادار محصور کرده‌اند.

این مقام ارشد انتظامی از تشکیل پرونده در این راستا خبر داد و بیان داشت: با حکم قضائی و به استناد تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور، کلیه آثار تجاوز جمع‌آوری و رفع تصرف انجام شد.

سردار ملکی با اعلام اینکه متهمان ۴۹ و ۵۰ ساله این پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، تصریح کرد: کارشناسان ارزش زمین‌های تصرف شده را ۱۲۰ میلیارد ریال اعلام کردند.

وی در پایان حفظ و حراست از منابع طبیعی را وظیفه ملی عنوان کرد و از شهروندان خواست، هرگونه اطلاع از تصرف اراضی ملی توسط افراد سودجو را برای اقدام قانونی به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند.

Share