دقت سوئیسی، تخیل ایتالیایی و فناوری جهانی؛

پیکاسو PS-01؛ سوپراسپرت سوئیسی با ۹۰۰ کیلوگرم وزن!+ تصاویر

پیکاسوPS-01 در حالی به عنوان یک خودروی سوئیسی معرفی می‌شود که جزئیات ایتالیایی مهمی در شکل گیری آن حضور دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از عصرایران، زمانی که در رابطه با صنعت در کشور سوئیس صحبت شود قطعا اولین موردی که در ذهن شکل می‌گیرد؛ ساعت‌های لوکس و فوق دقیقی هستند که در بخش‌های مختلف این کشور تولید می‌شوند. اما پیکاسو PS-01 نامی است که سوئیسی‌ها را به صنعت خودرو ارتباط می‌دهد!

این محصول به عنوان یک سوپراسپرت توسط کسب و کاری که استفانو پیکاسو راه اندازی کرده، معرفی شده است. پیکاسو اتوموتیو بزودی PS-01 را متفاوت‌ترین خودروی فیبرکربنی تمام دوران می‌داند و تصاویری از مراحل توسعه نمونه اولیه آن در لوگانو سوئیس منتشر کرده است.

بدنه خودرو برابر با ۳.۲ متر طول دارد و تمام قسمت‌های آن از پنل‌های فیبرکربن تولید شده است. تمام فریم قسمت عقب خودرو نیز از فیبرکربن ساخته شده است تا PS-01 فقط ۹۰۰ کیلوگرم وزن داشته باشد!

موتور در قسمت وسط قرار دارد و اطلاعات دقیقی از آن منتشر نشده اما به احتمال زیاد یک نمونه ۶ سیلندر توربودوقلو از یک کمپانی ایتالیایی مطرح (نام کمپانی مشخص نیست) با حدود ۶۰۰ اسب بخار خروجی، قلب تپنده پیکاسو خواهد بود. جعبه دنده از برند حرفه‌ای Sadev ویژه خودروهای ریسینگ انتخاب شده است.

Sabelt دیگر کمپانی نامدار ایتالیایی، صندلی‌های حرفه‌ای PS-01 را طراحی و آماده کرده است. سیستم تعلیق نیز تحفه‌ای از برند مطرح سوئدی یعنی Öhlins است.

بدین ترتیب پیکاسوPS-01 در حالی به عنوان یک خودروی سوئیسی معرفی می‌شود که جزئیات ایتالیایی مهمی در شکل گیری آن حضور دارند و به نوعی باید آنرا یک محصول بین المللی بدانیم زیر این کمپانی سرمایه گذارهای بین المللی را نیز پشت خود دارد.

در توصیف پیکاسو PS-01 جایی اشاره شده: دقت سوئیسی، تخیل ایتالیایی و فناوری جهانی.

Share