معاون وزیر راه و شهرسازی با حضور در گیلان؛

پیشرفت کار خط آهن رشت – انزلی در دو قطعه‌ ۶ و ۷ بیش از ۶۰ درصد است

مدیر عامل شرکت زیرساخت و توسعه ی حمل و نقل و زیربناهای کشور امروز از طرح خط آهن رشت – انزلی بازدید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، معاون وزیر راه و مدیر عامل شرکت زیرساخت و توسعه ی حمل و نقل و زیربناهای کشور امروز از طرح خط آهن رشت – انزلی بازدید کرد.

خیرالله خادمی در حاشیه‌ این بازدید، با بیان اینکه پیشرفت کار کلی طرح خط آهن رشت – انزلی در دو قطعه‌ی ۶ و ۷ بیش از ۶۰ درصد است، افزود: این طرح در مجموع ۱۷۰ پل آبرو و ۱۱ تقاطع غیر همسطح دارد که در حال حاضر ۳۰ دهنه پل آبرو به اتمام رسیده و ۲۶ دهنه در حال اجراست و برنامه ریزی برای تامین مصالح برای ۱۱۴ دهنه دیگر نیز ادامه دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین میانگین پیشرفت کار ۱۱ دهنه پل تقاطع غیر همسطح طرح خط آهن رشت – انزلی را ۳۰ درصد اعلام کرد و گفت: قرار است با تامین به موقع مصالح و افزایش تجهیزات و ماشین آلات، ۲ پیمانکار فعال در این مسیر، روند اجرا را تسریع و طرح را برای افتتاح در بهار اینده آماده کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه ارزش روز اجرای طرح خط اهن رشت – انزلی در حال حاضر حدود ۵۰۰ میلیارد تومان است، اضافه کرد: تا پایان کار به حدود ۳۰۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است که دولت تدابیر لازم را برای تامین آن اتخاذ کرده است.

قطعه‌ی ۶ طرح خط آهن رشت – انزلی بطول ۱۷ کیلومتر، اکنون حدود ۶۷ درصد پیشرفت کار دارد و شرکت پیمانکاری خانه گستر در حال انجام آن است و قطعه‌ی ۷ این طرح نیز به طول ۱۸ کیلومتر، با پیمانکاری شرکت استراتوس، حدود ۳۴ درصد پیشرفت دارد.

Share