حمایت حسین الله‌کرم از مذاکره ایران و آمریکا؛

مذاکره برای رفع تحریم باید به عنوان ابزار و در راستای منافع ملی به کار گرفته شود

الله‌کرم گفت: دولت باید در این رابطه تلاش کند، خصوصا با وجود مصوبه راهبردی رفع تحریم مجلس قادر به فشار به طرفین مقابل هم هست. گرچه متأسفانه دولت با نقد مصوبه فوق، شانس خود را کاهش داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از انتخاب، حسین‌ الله‌کرم درمورد سرنوشت ماجرای لغو تحریم‌ها گفت: «دولت باید در این رابطه تلاش کند، خصوصا با وجود مصوبه راهبردی رفع تحریم مجلس قادر به فشار به طرفین مقابل هم هست. گرچه متأسفانه دولت با نقد مصوبه فوق، شانس خود را کاهش داد.»

دبیرکل سابق انصار حزب‌الله تصریح کرد: «واکنش سیاسی در هر شرایط بهتر از انفعال است، مهم این است که مذاکره برای رفع تحریم باید به عنوان ابزار و در راستای منافع ملی به کار گرفته شود و نه به عنوان یک هدف و جایگزین منافع ملی استفاده شود.»

این فعال سیاسی اصولگرا همچنین در پاسخ به پرسشی درمورد بازگشت آمریکا به برجام گفت: «اگر بایدن بتواند ایران را مجبور به مذاکره در دو موضوع موشکی و قدرت منطقه‌ای کند، حتما به برجام بازمی‌گردد.»

الله‌کرم در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کنید FATF چقدر برای بهبود شرایط اقتصادی کشور مهم است، تصریح کرد: «برای کسانی که دنبال توجیه ناکارآمدی‌اند، بسیار مهم است، زیرا آنها فقط دنبال گرفتن زمان هستند، این درحالی است که به خوبی می‌دانند تصویب FATF هم نمی‌تواند از سیستم اوفک آمریکا در جابه‌جایی پول عبور کند. آنچه لازم است اعتراف به شکست برجام است تا امکان عبور از آن حاصل شود. اکنون عوام هم می‌دانند همان‌طور که تصویب FATF مانع کاهش تحریم‌ها نمی‌شود، خروج ازNPT  نیز تغییری در افزایش فشار آمریکا ندارد.»

Share