فرماندار رشت خبر داد؛

دهکده ورزشی در رشت راه اندازی می شود | افتتاح پیست قایقرانی با احیای تالاب عینک

فرماندار رشت با بیان اینکه با تلاش همه متولیان چندین کار ماندگار برای شهرستان رشت در حال پیگیری و انجام است، گفت: در همین راستا دهکده ورزشی استان گیلان با قابلیت میزبانی از تیم های ملی و بین المللی در شهرستان رشت راه اندازی می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، علی فتح اللهی در نشست با جمعی از نخبگان شهرستان رشت که با محوریت مسائل و مشکلات این شهرستان برگزار شد با بیان اینکه یکی از فلسفه‌های وجودی انسان در خلقت، انجام کارهای شاخص در طول دوران زندگی است، اظهار داشت: خداوند از روح خویش در انسان خاکی دمید، از این رو ما به عنوان اشرف مخلوقات، باید متفاوت عمل کرده و بیندیشیم و در راه خدمت به خلق از یکدیگر پیشی بگیریم.

فرماندار شهرستان رشت، خوب بودن و مفید بودن را از شروط بارز انسانیت خواند و تصریح کرد: انسان‌ها در زندگی به تفکرات و باورهای هم نوعان خویش در مسیر یافتن حقیقت و راه درست زندگی، نیازمندند و این گونه نیست که کسی بتواند به تنهایی و بدون نیاز به خرد جمعی از عهده تمامی مسائل و مشکلات زندگی بربیاید.

مقام عالی دولت در مرکز استان، یکایک انسان‌ها را در قبال جامعه و افراد آن مسئول خواند و بیان کرد: اگر هر شخصی به وظیفه ذاتی و مسئولیت‌های اجتماعی خویش به درستی عمل کند، آن جامعه هیچ گاه به سوی انحطاط و سرنگونی نخواهد رفت.

وی با اشاره به اینکه در چند ماهه اخیر، شش کار بزرگ از سوی تیمی متشکل از نمایندگان، فرمانداری، شهرداری، شورای شهر و دیگر دستگاه‌های ذیربط رقم خورد، اظهار داشت: طرح احداث بیمارستان جامع، سد عزیز کیان، دهکده ورزشی و راه اندازی تراموا از این موارد می‌باشد.

 فتح الهی با اشاره به اینکه گیلان از معدود استان‌هایی است که فاقد بیمارستان جامع می‌باشد، بیان کرد: شناسایی محل احداث و کارشناسی‌های لازم در خصوص ساخت این بیمارستان، ظرف مدت دو ماه به انجام رسیده و با یاری خداوند با تخصیص بودجه در سال آینده، روند احداث این بیمارستان به سرعت طی خواهد شد.

فرماندار شهرستان رشت، در خصوص احداث سد عزیز کیان، توضیح داد: این سد توانایی تجمیع ۱۰میلیون متر مکعب آب را داشته و می‌تواند به تامین آب کشاورزی، آب شرب و شهرک صنعتی کمک نموده و از سویی دیگر عاملی برای ابقای رودخانه‌های این شهرستان نیز باشد.

وی در خصوص ایده احداث دهکده ورزشی، بیان کرد: طراحی و مقدمات اولیه کار در این خصوص انجام شده و در صورت تامین اعتبار برای این پروژه، یک مجموعه فراملی جهت برگزاری اردوهای ورزشی ورزشکاران داخلی و خارجی، ساخته خواهد شد.

 فتح اللهی با تاکید بر این موضوع که شهر رشت همواره در بسیاری از مسائل اجتماعی و فرهنگی پیشرو و جزو اولین‌ها بوده است، خاطرنشان کرد: در خصوص راه اندازی تراموا نیز اقدامات اولیه این کار انجام شده و تصمیم نهایی در کمیسیون ماده ۲۳ در این خصوص گرفته خواهد شد.

فرماندار شهرستان رشت تالاب عینک را به عنوان یکی از ظرفیت‌های فوق العاده شهر رشت دانست که متاسفانه تاکنون مغفول واقع شده است و تصریح کرد: خوشبختانه با سفر اخیر معاون وزیر راه و شهرسازی، اقدامات خوبی در جهت تخصیص اعتبار جهت ساماندهی و احیای این تالاب در حال انجام است که با اجرایی شدن این طرح، تالاب عینک می‌تواند به عنوان پیست قایقرانی نیز مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی ساخت یک مجموعه بزرگ فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در مسیر رشت به خمام را از دیگر پروژه‌های بزرگ در حال اجرا در شهرستان عنوان کرد و افزود: این مجموعه با ظرفیت اشتغال ۳ هزار نفر با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با مبلغی بالغ بر ۴ هزار و پانصد میلیارد تومان در مرحله ساخت بوده و در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

 فتح اللهی با ابراز خوشحالی از بابت ثبت شهر رشت به عنوان شهر ملی «رشتی دوزی» به عنوان یکی از هنرهای صنایع دستی خاص شهرستان رشت، بیان کرد: با وجود مشکلات موجود، با پیگیری‌ها و همت هنرمندان و مسئولین از چندین ماه، قبل نسبت به این موضوع اقدام نمودند و توانستند این هنر زیبا را به عنوان صنایع دستی و مردمان این خطه از میهن اسلامی مان، به ثبت رسانند.

Share