در تذکری در صحن علنی مطرح شد:

دلخوش: نشست اضطراری درباره وضعیت بازار سرمایه تشکیل شود

نایب رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده صومعه سرا درباره نارضایتی مردم از بازار بورس، گفت: اکثر نمایندگان مجلس پیگیر وضعیت این بازار هستند و همین امروز نیز کمیسیون اقتصادی، وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس را برای پاسخگویی در قبال این وضعیت دعوت کردند ولی افرادی که مردم را به بورس دعوت کردند امروز باید پاسخگو باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، سیدکاظم دلخوش اباتری در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۳۰ دی ماه) مجلس شورای اسلامی، در تذکری آئین نامه‌ای درباره وضعیت بورس، گفت: در حال حاضر آشوبی در این بازار ایجاد شده و عزیزانی که به سازمان بورس اطمینان داشتند دچار چالش و مشکل شده اند.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی از هیات رئیسه مجلس درخواست کرد نشستی اضطراری در این خصوص برای تقویت بخش نظارتی مجلس تشکیل شود تا وضعیت افرادی که به این بازار ورود کرده‌اند مشخص شود.

وی با اشاره به ورود موج سرما به ویژه در استان‌های شمالی کشور، عنوان کرد: ضرورت دارد در شرایط فعلی ستاد مدیریت بحران را به مجلس فرا بخوانیم تا میزان آمادگی آن‌ها سنجیده شود و برف و باران و سرما ما را غافلگیر نکند.

دلخوش در بخش سوم تذکر خود به موضوع بلاتکلیفی گروهی از معلمان و پیش دبستانی‌ها اشاره و اضافه کرد: در قانون برنامه ششم پیش بینی شد که فاصله ۱۰ درصدی در پرداختی‌ها و همسان‌سازی رعایت شود لذا هیات رئیسه باید این موضوع را پیگیری کند تا قانون مجلس به درستی اجرا شود.

علی نیک زادثمرین نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت، در پاسخ به این تذکر عنوان کرد: همین امروز ظهر رأس ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه کمیسیون اقتصادی مجلس، وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس را فراخوانده تا توضیحاتی درباره وضعیت بازار بورس ارائه کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اما واقعیت این است که افرادی که مردم را به بورس دعوت کردند امروز باید پاسخگوی این وضعیت باشند. توپ را نباید به زمین مجلس انداخت. رئیس مجلس، رئیس کمیسیون اقتصادی و هیات رئیسه و اکثر نمایندگان مجلس موضوع بورس را پیگیری می‌کنند اما مردم عزیز باید بدانند افرادی که مردم را به بورس دعوت کردند باید پاسخگو باشند.

Share