حکم میراسماعیلی برای متهم اصلی حمله به سفارت عربستان

حسن کردمیهن مشاور فدراسیون جودو شد!

آرش میر اسماعیلی رییس فدراسیون جودو برای حسن کرد میهن متهم اصلی حمله به سفارت عربستان حکم صادر کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا؛ طی حکمی از سوی آرش میراسماعیلی، رئیس فدراسیون جودو، حسن کردمیهن به عنوان مشاور و رئیس کمیته فرهنگی فدراسیون منصوب شد.

همچنین میراسماعیلی، ضمن تشکر از زحمات حجت الاسلام و المسلمین اصغر آقایاری، رئیس سابق کمیته فرهنگی، وی را به عنوان مشاور فرهنگی فدراسیون منصوب کرد.

حسن کردمیهن یکی از عوامل حمله به سفارت عربستان در تهران است که پیش از این هم به مدت ۱۰ روز بازداشت شده بود.

حسن کرد میهن کیست؟ 

دی ماه سال ۹۴ بود که عده‌ای خودسر به سفارت عربستان حمله کردند. از دیوار سفارت بالا رفتند. تعدادی از آنها وارد ساختمان سفارت شده، پرچم عربستان را به زیر کشیده و پس از تخریب اموال داخل ساختمان بنای داخلی سفارت را تخریب کردند.

این حمله پس از اعدام شیخ نمر، روحانی مخالف دولت عربستان انجام شد و همان زمان بود که نام حسن کردمیهن به میان آمد.

مردی که گفته می شد عامل اصلی حمله بوده و به دستور او عده‌ای خودسر راهی سفارت عربستان شده‌اند. حمله سروصدای بسیاری به پا کرد و آیت‌الله امامی‌ کاشانی، امام‌جمعه موقت تهران روز جمعه ۱۸ دی همان ‌سال در خطبه‌های نمازجمعه تهران حمله معترضان به سفارت عربستان در تهران را محکوم کرد و گفت: «شواهدی نشان می‌دهد که حمله‌کنندگان دو گروه بودند. یک گروه پشت کار این ماجرا قرار داشتند و هدایت می‌کردند.» پس از این حمله دولت سعودی ارتباط دیپلماتیکش را با ایران قطع کرد و حسن روحانی، رئیس‌جمهوری دراین‌باره گفت: «باید بررسی شود، حمله‌کنندگان به سفارت وابسته‌اند یا نادان.»

Share