رسول جماعتی تاکید کرد؛

تجربه تلخی از حوادث ۸۸ داشتیم | نهم دی همیشه باید به عنوان حماسه گرامی داشته شود

‍ رسول جماعتی نماینده ادوار مجلس گفت؛ اینجانب طی چندین مرحله در سال‌های ۹۳ و ۹۴ در خبرگزاری فارس و روزنامه جام جم، انزجار خود را از آن عمل زشت (تحصن ۸۲ و فتنه ۸۸) و کلیه مسببین آن را محکوم نموده و پس از سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با انتخابات ۸۸ ریاست جمهوری که اعلام داشت انتخابات تمام شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، همزمان با سالروز گرامیداشت ۹ دی، رسول جماعتی نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با اشاره به ۹دی و لزوم افزایش بصیرت، گفت: جامعه نیازمند بصیرت‌افزایی برای سال ۹۹ است.

جماعتی با اشاره به گرامیداشت حماسه ۹دی بر لزوم بصیرت‌افزایی و نخبگان تاکید کرد و یادآور شد: باید کشور و مردم فهیم استان گیلان از خود بپرسند که روز بصیرت به چه معناست، آیا غیر از این است که در ظلمات، نور هدایتگر ما باشد؛ این موضوع فلسفه ۹دی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران است. برای همیشه به ثبت رسیده است.

وی در ادامه افزود: مردم غیور و فهیم ایران اسلامی در ۹ دی‌ماه سال ۸۸ نشان دادند که ولایت مدارتر از گذشته هستند و اکنون نیز نیازمند بصیرتی همانند ۹ دی است.  تشخیص حق از باطل در این دوران خیلی سخت‌تر از سال ۸۸ شده است، چه‌بسا افرادی در روزهای اول انتخابات سال ۸۸ همراه با جریان فتنه بودند و زمان زیادی لازم داشتند تا حق را از باطل تشخیص دهند.

جماعتی با بیان اینکه زمینه ایجاد بصیرت ۹دی سخنان مقام معظم رهبری بود، عنوان کرد: الآن نیز اتفاقی مشابه در حال وقوع است و ولیّ زمان، چندی پیش به بحث وحدت و وفاق دربین مسئولین سال ۹۹ اشاره کردند و هشدار دادند که باید بصیرت خود را افزایش دهیم.

جماعتی خاطرنشان کرد: نیروهای دلسوز انقلاب و رهبری وقت آن است که متحد باهم و در یک جبهه برای جلوگیری از حوادث احتمالی پیش رو دست‌به‌کار شوند.

وی تأکید: ما تجربه تلخی از حوادث ۸۸ داشتیم و با اتحاد توانستیم جلوی منحرفان از انقلاب اسلامی ایستادگی کنیم.

جماعتی گفت: دشمن، از پیروزی انقلاب اسلامی ایران دشمنی با ما را شروع کرد اما نتوانسته کاری از پیش ببرد و کشور و نظام ما قدرتمندتر از گذشته است که ایمان به خدا اولین موُلفه این قدرت است. نهم دی همیشه باید به عنوان حماسه گرامی داشته شود. نهم دی پایان دادن به فتنه گران، با بصیرت است.

وی افزود: همه‌ساله مخصوصا در چندین مرحله در سال‌های ۹۳ و ۹۴ در خبرگزاری فارس و روزنامه جام جم، وسایت‌های کشوری واستانی انزجار خود را از آن عمل زشت (تحصن ۸۲ و فتنه ۸۸) و کلیه مسببین آن را محکوم نموده و پس از سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با انتخابات ۸۸ ریاست جمهوری که اعلام داشت انتخابات تمام شده است سخنان ایشان خط قرمز اینجانب بوده و است و نه موضعی بر خلاف نظر رهبری داشته و فرمایشات معظم‌له را خط قرمز خود دانسته تبّری جسته و محکوم نموده و التزام و اعتقاد خود را به مقام معظم رهبری، شهدا و امام شهدا و تابعیت خود از معظم‌له جزء وظایف شرعی و قانونی خود دانسته و خود را سرباز کوچک نظام مقدس جمهوری و رهبری را به عنوان فرمانده و تا پای جان از آن حمایت و دفاع نموده و تا به امروز کوچکترین سخنی، نوشته‌ای، مطالبی و یا مصاحبه‌ای از سوی اینجانب در هیچ کجای کشور علیه نظام به زبان نیاورده و هر مطلبی علیه نظام را حرام و خلاف شرع وقانون می‌دانم.
جماعتی افزود: مجدداً برای چند صدمین بار اعلام می‌نمایم، من مسلمانم و به انقلاب اسلامی، قانون اساسی و مقام معظم رهبری و ولایت فقیه، شهدا. اعتقاد و التزام عملی داشته و دارد.برای تائید این ادعایم کلیه مکاتباتم، مصاحبه‌ها، سخنرانی‌ها و نطق‌های پیش از دستور که در آرشیو دبیرخانه مجلس شورای اسلامی و… موجود می‌باشد همه تلاشم بر این بوده است که همواره سرباز کوچک نظام، انقلاب، رهبری و شهدا باشم و تحصّن مجلس ششم نه حضور داشته‌ام و نه تحصن کرده‌ام و نه استعفایی داده‌ام و اینکه نامه معروف ۱۳۲ نفری را امضاء ننموده‌ام و تأکید می‌نمایم، تمامی گزارشات بی‌اساس به علت اغراض شخصی رقبای انتخابات‌ام از سوی مراجع ذیربط و تقنینی برائت و تأییدیه گواهی‌های ارسالی و نامه‌های مدیر کل محترم حراست قوه مقننه و جناب آقای دکتر لاریجانی ریاست محترم وقت مجلس شورای اسلامی و ریاست وقت کمیسیون اصل نود و معاونت محترم نظارت وقت مجلس شورای اسلامی گواه حقایق بوده که به صورت مستند اعلام داشته است آن را محکوم و عملی زشت برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانسته و تا زنده هستم خود را وقف نظام خواهم نمود.

وی در پایان با گرامیداشت یوم الله یاد همه شهدای انقلاب اسلامی و پاسداشت فداکاری جانبازان و آزادگان و ایثارگران، گفت: روز نهم دی که استمرار راه روشن ملت بزرگ ایران است را گرامی میدارد.

Share