گلایه صفری از بیکاری و عدم استفاده درست و بهینه از ظرفیت‌ها؛

گیلان جزو استان‌های برتر تحت پوشش کمیته امداد و نهادهای حمایتی شده است!

حجت‌الاسلام ​صفری ملک میان، نبود زیرساخت‌های گردشگری در گیلان را مورد اشاره قرار داد و گفت: در استان گیلان ظرفیت‌های زیادی برای تولید ثروت وجود دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شبستان، حجت‌الاسلام «محمد صفری ملک میان» با اشاره به اینکه در استان گیلان ظرفیت‌های زیادی برای تولید ثروت وجود دارد که مورد غفلت قرار گرفته است، اظهار داشت: به علت نبود زیرساخت‌ها و عدم ایجاد جاذبه، صنعت گردشگری در گیلان رشد نکرده است.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس یکی از موضوعاتی که در مجلس در حال پیگیری است را مسائل جمعیتی و زادآوری خواند و عنوان کرد: مسائل اقتصادی، مدیریتی و موضوعات فرهنگی همه دست به دست هم دادند تا ما امروزه به چنین شرایطی برسیم و شاهد پیری جمعیت در استان گیلان باشیم.

صفری ملک میان با بیان اینکه به علل وجود برخی مشکلات در شهرستان املش دچار یک نوع مهاجرت جمعیتی شده‌ایم، تصریح کرد: این مهاجرت جمعیتی به آن علت اتفاق افتاد که هیچ شهرک صنعتی در این شهرستان تعریف نشد از طرفی ارتزاق غالب مردم املش به صنعت چای وابسته است و از طریق آن امرار معاش می‌کنند.

وی مشکلاتی مانند انحلال سازمان چای در سنوات قبل را یکی از موضوعاتی که روی این صنعت و فعالیت چایکاران اثر گذاشت خواند و ابراز داشت: چایکاران به علت این مشکلات دچار گرفتاری‌های اقتصادی و معیشتی شدند و همین امر سبب شد بسیاری از اهالی و جوانان جویای کار از منطقه مهاجرت کنند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با اشاره به اینکه جوانان و افراد جویای کار در شهرستان املش به علت نبود فرصت‌های شغلی به شهرهای دیگر مهاجرت کردند، افزود: این مساله هم یکی از مؤلفه‌هایی است که سبب شده شهرستان املش به عنوان پیرترین شهرستان و گیلان به عنوان پیرترین استان کشور معرفی شود.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس عدم استفاده درست و بهینه از ظرفیت‌های داخل استان گیلان برای تولید ثروت را مورد انتقاد قرار داد و گفت: به علت ضعف‌هایی که در سال‌های اخیر بر ما عارض شد امروز گیلان جزء استان‌های برتر در حوزه جمعیت تحت پوشش کمیته امداد و نهادهای حمایتی و امدادی شده است.

صفری ملک میان کشاورزی و گردشگری را دو ظرفیت و پتانسیل استان گیلان برای رشد و توسعه ارزیابی کرد و یادآور شد: متاسفانه در سال‌ها و سنوات اخیر به علت ضعف در مدیریت نتوانستیم کشاورزی گیلان را به جایگاه واقعی آن برسانیم از طرفی حوزه‌های گردشگری استان هم به خوبی تعریف نشدند.

وی از عدم ایجاد زیرساخت‌های گردشگری مناسب در گیلان سخن گفت و با تاکید بر اینکه شهرستان رودسر ۴۴ کیلومتر ساحل بکر دارد افزود: رودسر، کلاچای و چابکسر سه شهر ساحلی ما هستند اما تاکنون نتوانسته‌ایم از این فضاها و امکاناتی که در اختیارمان بوده و هست استفاده درستی بکنیم.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس یکی دیگر از ویژگی‌های شاخص شهرستان‌های رودسر و املش را تنوع فراوان در محصولات کشاورزی و مرکبات اعلام کرد و گفت: این دو شهرستان امروز می‌توانستند یک پایانه و قطب صادراتی محصولات کشاورزی باشند اما مورد غفلت قرار گرفتند.

Share