در سن 64 سالگی؛

پائولو روسی اسطوره فوتبال ایتالیا درگذشت

پائولو روسی، اسطوره بزرگ فوتبال ایتالیا و یوونتوس، آقای گل جام جهانی ۱۹۸۲ و برنده توپ طلا در سن ۶۴ سالگی فوت کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ورزش سه، پائولو روسی، اسطوره بزرگ فوتبال ایتالیا و یوونتوس، آقای گل جام جهانی ۱۹۸۲ و برنده توپ طلا در سن ۶۴ سالگی فوت کرد.

پائولو روسی یکی از بهترین بازیکنان تاریخ ایتالیا و یکی از ستاره های نسل طلایی انزو بیرزوت بود که سابقه بازی در یوونتوس و میلان را در کارنامه داشت.

پائولو روسی ستاره جام جهانی ۱۹۸۲ در اسپانیا بود و درخشش او از عوامل مهم قهرمانی ایتالیا در جام جهانی لقب گرفته بود. روسی در کنار روبرتو باجو و کریستن ویری با زدن ۹ گل بهترین گلزنان تاریخ ایتالیا در جام جهانی محسوب می‌شوند.

در طول دوران بازیگری روسی برای تیم های نظیر یوونتوس، کومو، ویچنزا، پروجا، میلان و هلاس ورونا به میدان رفته بود. او همچنین ۲۰ گل در ۴۸ بازی برای ایتالیا به ثمر رساند که شش گل آن در جام جهانی ۱۹۸۲ و در راه رسیدن به قهرمانی مسابقات بود.

هت تریک روسی در پیروزی ۳-۲ آتزوری برابر برزیل از به یادماندنی ترین اتفاقات بود. او همچنین هر دو گل تیم ملی ایتالیا در دیدار نیمه نهایی برابر لهستان را به ثمر رساند و در مسابقه فینال نیز که با پیروزی ۳-۱ ایتالیا خاتمه یافت گل تساوی بخش این تیم را وارد دروازه آلمان‌غربی کرد.

 

Share