مهدی عاشوری تاکید کرد؛

ضرورت تسریع در انتخاب فرماندار شهرستان خمام | نارضایتی مردم از عدم استقرار بسیاری از ادارات

عاشوری با تاکید بر اینکه خمام در زمان بخش بودن همواره دوران سختی را به لحاظ جذب اعتبار و بودجه های دولتی به خود دیده است، گفت: از استاندار تقاضا داریم نسبت به انتصاب فرماندار در این شهرستان جدید التاسیس اقدام عاجل به عمل آورند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مهدی عاشوری عضو شورای شهر خمام در گفتگو با دیارمیرزا با اشاره به اینکه نزدیک بر یک ماه از زمان ابلاغ تصویب تبدیل خمام به شهرستان از سوی وزارت کشور به استانداری گیلان می گذرد، افزود: در این مسیر پر فراز و نشیب و برای اتفاقی که مردم دیار خوبان بیش از یک دهه انتظار آن را کشیدند، همواره تلاشها و پیگیری های زیادی از سوی مسئولان وقت و حاضر تا به امروز انجام گرفته است.

وی افزود: درست است که این اتفاق مهم بسیار زمانبر بوده ولی حالا مردم خمام به حق قانونی و مسلم خود رسیده اند. اما این شروع کار است و شهرستان شدن خمام همه قابلیت های نهفته لازم جهت پیشرفت و تعالی را در خود برای منطقه به ارمغان خواهد آورد.

عاشوری با تاکید بر اینکه خمام در زمان بخش بودن همواره دوران سختی را به لحاظ جذب اعتبار و بودجه های دولتی به خود دیده است، گفت: علیرغم اینکه همه مسئولان در جهت جذب اعتبارات و منابع دولتی کوشش و تلاش می کردند اما همواره به جهت روبرو شدن با کوه عظیمی از مطالبات چه در حوزه شهری و روستایی مواجه بودند.

این عضو شورا تاکید کرد: بر کسی پوشیده نیست که داشتن استقلال سیاسی و منطقه ای لازمه توسعه همه جانبه آن منطقه خواهد بود از این رو برای قرار گرفتن در مسیر پیشرفت و شکوفایی و عقب نماندن از این کاروان و داشتن اهتمام لازم در پیگیری مطالبات مردم از سوی دکتر زارع مقام عالی دولت در استان گیلان که لازم است از زحمات ایشان نیز تشکر و قدردانی نمود تقاضا داریم نسبت به انتصاب فرماندار در این شهرستان جدید التاسیس اقدام عاجل به عمل آورند تا نوید دهنده روزهای پر از موفقیت برای این شهرستان و شاهد ایجاد زیر ساختارهای اداری و استقرار ادارات و نهادهای دولتی به منظور ارائه خدمات بهتر به مردم خمام باشیم.

عاشوری با تاکید بر اینکه عدم استقرار بسیاری از ادارات در شهرستان خمام کاملا محسوس است، یادآور شد: نبود این ادارات بعضا نارضایتی مردم این دیار را در بر داشته است.

وی افزود: شایسته مردم خمام نیست که در همین اتفاقات روزهای اخیر برای تامین برخی کالاها با مشکلات فراوان مواجه باشند در حالی که در شهرستان رشت و انزلی این کالا راحت تر و آسان تر در اختیار شهروندان قرار می گرفت.

این عضو شورا با بیان اینکه بسیاری از اقدامات پس از شهرستان شدن خمام در دستور کار مسئولان فعلی و آتی قرار دارد که باید با جدیت تمام دنبال شود، گفت: یکی از این مطالبات ضرورت راه اندازی و احداث بیمارستان در این منطقه است و جز اولویت های اول این شهرستان خواهد بود.

عاشوری در ادامه همچنین با بیان اینکه راه اندازی شهرک های صنعتی جهت رفع معضل بیکاری جوانان و افراد جویای کار یکی دیگر از اولویت های اصلی مسئولان باید باشد، افزود: شهرستان خمام سرشار از وجود نیروهای فعال و جوان بوده که از نظر فکر و اندیشه دارای ذهنی خلاق و توانمندی های بالا می باشد و امیدوارم با همدلی یکی شاهد روزهای پر فروغ و درخشان در شهرستان خمام باشیم.

Share