مدیر پزشکی انتقال خون گیلان در گفتگو با دیارمیرزا:

سیستم جایگزین خون منسوخ شده است | ذخایر خونی گیلان به میزان مطلوب رسیده است

دکتر گیتی ایزدی پور افزود: در روزهای منتهی به ۲۴ آبان، ذخایر خون استان به مانند ذخایر خون کل کشور به کمترین میزان مطلوب رسیده بود و پروسه تحویل خون های درخواستی بیمارستانها به سهولت انجام نمی گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیر پزشکی انتقال خون استان گیلان در واکنش به برخی خبرها مبنی بر اینکه عمل جراحی بیماران در صورت نیاز به خون منوط به معرفی ۴ نفر اهدا کننده جهت تامین خون جایگزین است، به دیارمیرزا گفت: مراکز مختلف درمانی بر اساس نیازشان لیست درخواست خود را به واحد پخش خون اداره کل انتقال خون گیلان ارسال می کنند تا خون مورد نیاز را در اختیارشان قرار دهیم.

دکتر گیتی ایزدی پور با بیان اینکه بنا به اهمیت بالا بودن ضریب امنیت خون های اهدایی، سیستم جایگزین خون از سال ۱۳۸۲ در ایران منسوخ شده، یادآور شد: اهدای خون به صورت داوطلبانه و بدون چشم داشت مادی صورت می پذیرد.

وی افزود: در روزهای منتهی به ۲۴ آبان، ذخایر خون استان به مانند ذخایر خون کل کشور به کمترین میزان مطلوب رسیده بود و فرآیند تحویل خون های درخواستی بیمارستانها به سهولت انجام نمی گرفت.

ایزدی پور در ادامه با بیان اینکه خوشبختانه با فراخوان عمومی و دعوت همگانی و جلب نظر آحاد مردم نیکوکار در یک هفته اخیر با بالا رفتن ذخایر خونی مواجه شدیم، گفت: ضمن تقدیر و تشکر از اهداکنندگان عزیز گیلانی که بیماران نیازمند به دریافت خون را تنها نگذاشتند و عاشقانه ما را در تهیه و تامین خون مورد نیاز بیماران یاری رساندند، اعلام می کنیم که ذخایر خون گیلان به میزان مطلوب رسیده و از همگی دعوت می کنیم با اهدای خون سالم، بطور مستمر این ذخایر را همچنان مطلوب نگه دارند.

Share