آیت‌الله فلاحتی در نشست با مسئولان تشکل‌های دانشجویی گیلان:

از وضعیت حاشیه‌نشین‌های گیلان خبر دارم | ویلاسازی در مزارع برای استان ویرانگر است

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: امیدوارم شاهد باشیم هر روز تعدادی از ویلاها که در مزارع استان احداث شدند، تخریب شوند زیرا ویلاهای بسیاری داریم که در مزارع بنا شده و برای گیلان ویرانگر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت‌الله رسول فلاحتی در نشست صمیمی با مسئولان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های استان به مناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو که با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در سالن حکمت دانشگاه گیلان برگزار شد با درود به روح پرفتوح شهید محسن فخری زاده دانشمند برجسته ایرانی اظهار کرد: روز گرانقدر و ارزشمند دانشجو را به اهالی دانشگاه به ویژه دانشجویان و استادان دانشگاه‌های گیلان تبریک می‌گویم و گرامی می‌دارم.

وی به ویژگی دانشجو در نظام اسلامی اشاره کرد و افزود: دانشجویان در عرصه علم و فناوری، حضور در جبهه‌ها و تشکیل گروه‌های جهادی توانستند توانمندی‌های خود را به جامعه نشان دهند و به منصه ظهور برسانند.

امام جمعه رشت با تاکید براینکه حمایت از دانشجویان جزو وظایف همه مسئولان است، بیان کرد: دانشجویان امروز متولیان آینده جامعه هستند.

آیت الله فلاحتی با گلایه به نبود حمایت از انجمن‌های علمی دانشگاه توسط مسئولان مربوطه، تصریح کرد: با توجه به وجود ۶۰ انجمن علمی در دانشگاه گیلان، متولیان باید این انجمن‌ها را ساماندهی کنند.

وی بر استفاده از ظرفیت دانشگاهیان در عرصه‌های مختلف تاکید کرد و گفت: بنده همواره به دو مرکز دانشی حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها تکیه داشته‌ام زیرا نخبگان در این دو مرکز دانشی دارای اندیشه‌های نو در ساحات گوناگون جامعه هستند و باید از آن‌ها استفاده شود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه استفاده نکردن از ظرفیت دانشگاه‌ها برای مسئولان بد است، خاطرنشان کرد: اینکه جوانی بتواند طرح‌های خود را در پارک‌های علم و فناوری عملیاتی کند، مهم و ارزشمند است.

آیت الله فلاحتی به وجود برخی ضعف‌های اخلاقی در بعضی دانشگاه‌ها اشاره کرد و یادآور شد: برخی ضعف‌ها در دانشگاه‌ها را باید بپذیریم بنابراین همه جنبش‌های دانشجویی و دانشگاهی برای ترمیم ضعف‌های اخلاقی باید همکاری کنند.

وی با اشاره به توانمندی‌های اقتصادی گیلان، اظهار کرد: کارخانه تولید روغن در صومعه سرا به ۳ استان دیگر روغن صادر می‌کند ضمن اینکه گیلان از قطب‌های تولید گوشت مرغ در کشور محسوب می‌شود و یکی از صادرکنندگان مرغ به تهران است.

نماینده ولی فقیه در گیلان به وجود روحیه مطالبه‌گری در دانشجویان اشاره کرد و افزود: دانشجو زمانی که در عرصه جامعه وارد می‌شود باید روحیه انتقادی و انتقادپذیری را حفظ کند.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه نبود نظارت و ندیدن افق‌ها از معضلات جامعه است، تصریح کرد: بی‌توجهی و نبود وحدت رویه از جمله مسائلی است که موجب ایجاد گرانی‌ها در جامعه می‌شود.

وی، به سیاست زدگی بعضی از مسئولان اشاره کرد و گفت: گرفتاری ما در بخشی از مسئولان این است که سیاسی کار شدند.

امام جمعه رشت، خواستار نشست فصلی با دانشجویان دانشگاه‌های گیلان شد و خاطرنشان کرد: شیوع ویروس کرونا موجب شده تا دیدار با دانشجویان دچار وقفه شود.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه از وضعیت حاشیه‌نشین‌های گیلان خبر دارم، یادآور شد: پسماند معضل اساسی در نظام سلامت گیلان است و همواره نسبت به وضعیت محیط زیست، منابع طبیعی، پسماند و آلودگی رودخانه‌های رشت به مسئولان هشدار داده ام.

نماینده ولی فقیه در گیلان به ویلاسازی‌های صورت گرفته در اراضی کشاورزی گیلان اشاره کرد و افزود: امیدوارم شاهد باشیم هر روز تعدادی از ویلاها که در مزارع استان احداث شدند، تخریب شوند زیرا ویلاهای بسیاری داریم که در مزارع بنا شده و برای گیلان ویرانگر است.

وی با اشاره به اینکه حضور جوان در مصلا و نمازجمعه ارزشمند است، بیان کرد: جوانان باید در صف جلوی نمازگزاران جمعه حضور داشته باشند.

Share