به استناد ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی:

۶ ماه خدمت در بیمارستان جریمه نقض صریح پروتکل‌های بهداشتی

دادستان عمومی و انقلاب نهاوند گفت: سه نفر در شهرستان نهاوند که موجب نقض دستورالعمل‌های ستاد کرونا شده بودند، با حکم دادستانی به شش ماه خدمت عمومی با هفته‌ای ۱۰ ساعت کار در بیمارستان ها برای افراد کرونایی محکوم شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از ایسنا، عباس آزادبخت با اعلام این خبر افزود: این افراد از برگزارکنندگان مراسم عروسی، گردانندگان قلیان‌سراها و یک نفر مداح بود که به علت نقض صریح پروتکل‌های بهداشتی که مورد تأکید ستاد مقابله با کرونا قرار داشت، به این احکام محکوم شده‌اند.

وی با تشریح حکم صادره ادامه داد: به استناد ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی هر اقدامی که بنا به تشخیص مرکز بهداشت تهدید علیه سلامت عمومی تلقی شود، جرم محسوب شده و یک سال حبس برای مرتکبان دربردارد.

آزادبخت گفت: با توجه به اینکه از سوی دادستانی به این افراد مجازات تعلیق تعقیب داده شد بنابراین حکم یک سال حبس به شش ماه فعالیت در بیمارستان‌ها با هفته ۱۰ ساعت کار تبدیل شد و محکومان به شبکه بهداشت شهرستان برای اجرای حکم معرفی شدند تا بنا به صلاحدید آنها در بیمارستان ها به خدمت عمومی مشغول شوند.

وی با بیان اینکه در صورت عدم اجرای حکم توسط محکومان پرونده آنها به دادستانی اعاده خواهد شد، اضافه کرد: چنانچه محکومان مطابق حکم صادر عمل نکنند و شبکه بهداشت شهرستان هم این مسئله را گزارش کند، پرونده افراد با لغو قرار تعلیق به دادستانی بازگشت شده و مجازات حبس برای آنها درنظر گرفته خواهد شد.

دادستان نهاوند با یادآوری اینکه شرایط شهرستان به لحاظ بیماری کرونا قرمز بوده و باید مردم نسبت به رعایت دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا  توجه کنند، تصریح کرد: با توجه به اینکه دستورالعمل های ستاد ملی کرونا حکم قانون را دارد بنابراین کسانی که این دستورالعمل‌ها را رعایت نکنند، مطابق قانون با آنها برخورد می‌شود.

وی در پایان با اشاره به حکم صادر برای سه نفر از ناقضان دستورالعمل ستاد کرونا در شهرستان گفت: به طور قطع ما مطابق با قانون با کسانی که به هر نوع بخواهند سلامتی مردم و بهداشت عمومی را به خطر بیندازند و از سوی شبکه بهداشت به دادگاه معرفی شوند حکم‌های مشابه این سه نفر را صادر خواهیم کرد.

Share