قابل پذیرش نیست که عده‌ای در این زمینه مغایر قوانین و مقررات رفتار کنند

هشدار معاون فرماندار رشت به متخلفات مدیریت پسماند عفونی

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری رشت با تاکید بر نظارت جدی بر چگونگی مدیریت پسماند عفونی از سوی درمانگاه‌ها و مطب‌های پزشکی، هشدار داد: با درمانگاه‌ها و مطب‌های پزشکی متخلف در زمینه مدیریت پسماند عفونی با جدیت برخورد می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا؛ محمد علی ویشکائی در جلسه کارگروه مدیریت پسماند عفونی شهرستان رشت با بیان اینکه رها کردن پسماندهای عفونی از سوی برخی از درمانگاه ها، مطب‌ها و کلینیک‌های پزشکی با اصول اخلاقی و قانونی مغایرت دارد، افزود: با قاطعیت با آن دسته از افرادی که حتی به حداقل‌های پروتکل‌های بهداشتی اعتنا نمی‌کنند و خود را ملزم به رعایت قوانین و مقررات نمی‌دانند برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: به دلیل افزایش زباله‌های بیمارستانی و شرایط بیماری کرونا باید حساسیت‌های بیشتری در روند مدیریت پسماندهای بیمارستانی و عفونی انجام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار رشت با تاکید بر ضرورت نظارت جدی بر چگونگی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زمینه مدیریت پسماندهای عفونی، گفت: خوشبختانه اکثریت درمانگاه‌ها و مطب‌های پزشکی همکاری خوبی در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مدیریت پسماندهای عفونی دارند، اما با توجه به حساسیت این موضوع، به هیچ وجه قابل پذیرش نیست که عده‌ای در این زمینه مغایر قوانین و مقررات رفتار کنند.

Share