رمضانپور نرگسی: تعیین و تکلیف زمین های نسق و ممیزی املاک اولویت های مدیریت شهری است

هرکجا شهرداری با نسق‌سازی برخورد کرد، با رویکرد قهریه قوه قضاییه مواجه شد!

رمضانپور گفت: شاهد رشد روز افزون پدیده نسق‌سازی بدون رعایت هیچ یک از قوانین نظام مهندسی و نظارت شهرداری هستیم و در این بین هرگاه نیروهای شهرداری اقدام به برخورد با این پدیده شوم کرده‌اند با خلأ قانونی موجود و به مشکلات حقوقی و رویکرد قهریه قوه قضاییه برخورد کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روابط عمومی شورا، رییس شورای اسلامی شهر رشت در دیدار با نماینده ولی فقیه با اشاره به این مطلب که مدیریت شهری موفق مستلزم ایجاد همدلی و پای کار بودن همه سازمان‌ها و نهادهای زیربط می‌باشد ادامه داد: متاسفانه گاها شاهد این موضوع هستیم که‌عدم هماهنگی و ارتباط مستمر در حوزه‌های مشترک باعث ایجاد مشکلات مختلفی در مسیر توسعه و انجام طرح‌های مد نظر میگردد که انتظار میرود نهادهای مختلف علی الخصوص در حوزه‌های نظارتی با نگاهی راهگشا مشکلات موجود را به حداقل تقلیل دهند.

 احمد رمضانپور نرگسی در ادامه اظهار داشت: یکی دیگر از مشکلات جدی موجود که امروز به یک بحران و چالش محوری بدل شده است ساخت و ساز در زمین‌های نسقی می‌باشد.

وی افزود: با توجه به بروز و تداوم مشکل حاشیه نشینی در شهر رشت و نیاز به مسکن برای شهروندان و حجم قابل توجه مهاجرین و البته سودجویی برخی از دلالین، شاهد رشد روز افزون پدیده نسق‌سازی بدون رعایت هیچ یک از قوانین نظام مهندسی و نظارت شهرداری هستیم و در این بین هرگاه نیروهای شهرداری اقدام به برخورد با این پدیده شوم کرده‌اند با خلأ قانونی موجود و به مشکلات حقوقی و رویکرد قهریه قوه قضاییه برخورد کردند که جای تاسف است و مدیریت شهری با توجه به مشکلات ایمنی و حفظ جان مردم درخواست رویکرد حمایتی از اقدامات خود از دادگستری استان را دارد.

رییس شورای شهر رشت ادامه داد با توجه به پیگیری‌های شورای شهر و اقدامات استاندار گیلان، راهکار قانونی جهت حل این معضل و قانونمند شدن پروسه ساخت و ساز در زمین‌های نسق و ایجاد نظارت از سوی شهرداری و اخذ انشعابات لازم، از حضرتعالی به عنوان نماینده ولی فقیه در استان درخواست پیگیری این موضوع و ارائه رهنمودهای لازم را داریم.

 رمضانپور در ادامه با اشاره به وضعیت نامطلوب اقتصادی و مالی در مجموعه شهرداری اظهار داشت: متاسفانه بخش عمده‌ای از سرمایه شهرداری در قالب اخذ عوارض به صورت بالقوه موجود لیکن ساز و کار دریافت آن امکان‌پذیر نیست.

وی با اشاره به ممیزی املاک به عنوان بهترین راهکار جذب سرمایه شهرداری خواستار ایجاد هماهنگی‌های قضایی و بین دستگاهی گردید.

Share