معاون کل وزارت بهداشت؛

رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا ۴۲ درصد کاهش یافت|آمار ابتلا و فوتی‌ها افزایش می‌یابد

حریرچی گفت: دارو‌ها و تجهیزات بیشتری برای بیماران کرونایی تحت پوشش بیمه قرار خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ایرج حریرچی در استودیوی پخش خبر ۲۱ شبکه اول سیما در خصوص ارائه خدمات بیمه‌ای گفت: برای بیماران کرونایی داروهای جدیدی را تحت پوشش بیمه قرار خواهیم داد وسایل و تجهیزات درمانی بیشتری تهیه و تجهیز خواهد شد، درصد تعهدات بیمه‌ای از قبیل ۹۰ درصد بستری و ۷۰ درصد سرپایی، افزایش خواهد یافت، طرح بیمه روی تخت برای همه بیماران کرونایی اعمال خواهد شد تا هیچ بیمار کرونایی بیمه نشده نماند، هزینه مراقبت از بیماران کرونایی در منزل را از طریق مکانیزم بیمه متقبل خواهیم شد، هزینه دوراپزشکی بیماران را تقبل خواهیم کرد، پوشش بیمه همه بیمه شدگان و به خصوص بیماران سرطانی هم افزایش خواهد یافت.

او افزود: این هفت عنوان از جمله خبرهای خوبی بود که امروز از وزیر بهداشت شنیدیم و قرار است که روز یکشنبه شورای عالی بیمه آنرا تصویب کند.

معاون کل وزیر بهداشت همچنین گفت: همکاری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سمت مردم تا ۴۲ درصد کاهش یافته است و در سه الی چهار هفته اخیر ترددهای سطح جامعه فقط ۶ درصد کاهش داشته و ۹۴ درصد برقرار بوده است.

حریرچی ادامه داد: تا این لحظه و با توجه به آغاز فصل سرما آمار فوتی‌های امریکا به ۱ میلیون و فرانسه بیش از ۵۳۰ هزار نفر، هند و برزیل هم بیش از ۵۰۰ هزار نفر است.

او با اشاره به حضور حدود ۵ هزار و ۵۰۰ بیمار کرونایی در آی. سی. یو ادامه داد: در حال حاضر روزانه بیش از ۴ هزار نفر آمار بستری‌های کرونایی ما می‌باشد که بخشی از این تعداد را بیماران بدحال تشکیل می‌دهند.

حریرچی گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی کمتر از ۸۰ درصد چندان مؤثر نیست. طبق پیش بینی‌های ما آمار ابتلا و فوتی‌های کرونا در طول چهار هفته آینده روندی فزاینده خواهد داشت.

او با اشاره به هزینه روزانه شش و نیم میلیارد تومان بابت ۲۵ هزار تست افزود: این رقم در طول یک سال به ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان می‌رسد این در حالی است که تعداد تست‌های روزانه از ۲۵ هزار به ۱۰۰ هزار تست خواهد رسید.

Share