مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان خبر داد؛

در طرح برق امید مشترکین به سه دسته کم مصرف، خوش مصرف و پر مصرف تقسیم میشوند

​​​​​​​جلسه ای در خصوص تبیین دستورالعمل های اجرایی طرح برق امید و اپلیکشن برق من با حضور دکتر محمد اسماعیل هنرمند مدیرعامل توزیع برق گیلان و جمعی از مدیران و روسای خدمات مشترکین برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،جلسه‌ای در خصوص تبیین دستورالعمل‌های اجرایی طرح برق امید و اپلیکشن برق من با حضور دکتر محمد اسماعیل هنرمند مدیرعامل توزیع برق گیلان و جمعی از مدیران و روسای خدمات مشترکین برگزار شد.

در ابتدای این جلسه هنرمند گفت: در اجرای این طرح گام اول شناسایی مشترکین در دسته‌های کم مصرف، خوش مصرف و پر مصرف است و داده‌ها باید به تفکیک مناطق و با دقت بصورت رقم و درصد موجود باشد و حتی تغییرات در این دسته‌ها باید ثبت شود.
مدیرعامل توزیع برق گیلان خاطر نشان کرد: از سوی تمامی امورها و ادارات اجرایی ضروری است اطلاع‌رسانی گسترده به مشترکین صورت پذیرد و آگاهی کامل همکاران از این طرح بسیار مهم می‌باشد.
هنرمند افزود: راهکارهای مدیریت مصرف بصورت جاری مورد اطلاع‌رسانی قرار می‌گیرد و باید با تاکید بیشتر در این خصوص آگاه‌سازی صورت پذیرد تا بتوانیم مشترکین پرمصرف را به مشترکین خوش مصرف و کم مصرف تبدیل کنیم.
وی افزود: هدف اصلی و غایی طرح برق امیدکاهش حداقل ۱۰ درصدی مصرف برق مشترکین و نتیجتاً کمک به حفظ منابع ملی و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی است.
وی گفت: نتایج اجرای طرح باید از سوی همکاران همواره مورد پایش قرار گیرد و این موضوع باید با کمک همه همکاران بویژه ادارات فروش و خدمات مشترکین سطح شرکت و مامورین تشخیص با جدیت پیگیری و اجرا شود.
در ادامه دکتر هنرمند افزود: در راستای اجرای طرح حذف مراجعات حضوری مشترکین، شرکت توانیر از آذرماه سالجاری اجرای خدمات غیر حضوری به کلیه مشترکین برق را از طریق سامانه برق ایران (برق من) کلید خواهد زد که در این اپلیکیشن جامع تمام خدمات صنعت برق اعم از اعلام خاموشی‌ها، فروش انشعاب جدید و… ارائه خواهد شد و به راحتی از طریق سایت شرکت توزیع برق در دسترس میباشد.
در ادامه این جلسه مهندس بیدی معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت با اشاره به دستورالعمل‌های ابلاغی این طرح اظهار داشت: هدف از برگزاری این جلسه ایجاد زبان واحد برای مبحث مهم برق امید است.
بیدی افزود: شناسایی، اطلاع رسانی، اقدامات اجرایی و پایش جاری بمنظور تحقق کمی و کیفی چهار رکن اصلی اجرای طرح ملی برق امید می‌باشد.
معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق گیلان تاکید کرد: مشترکین کم مصرف مشترکینی هستند که در ماه‌های عادی سال کمتر از ۸۰ کیلوواتساعت در ماه و در ماه‌های گرم سال (۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور) کمتر از ۱۵۰ کیلوواتساعت در ماه مصرف می‌کنند. همچنین مشترکین خوش مصرف شامل مشترکینی می‌شود که در ماه‌های عادی کمتر از ۲۰۰ کیلوواتساعت و در ماه‌های گرم سال ۴۰۰ کیلوواتساعت در ماه مصرف برق دارند و مشترکین پرمصرف نیز مشترکینی هستند که مازاد بر الگوی مصرف اشاره شده برق مصرف می‌کنند.
بیدی گفت: به مشترکین کم مصرف تخفیف ۱۰۰ درصدی بهای برق مصرفی تعلق می‌گیرد و مشترکین خوش مصرف شامل تخفیف کاهش مصرف نسبت به مدت مشابه سال قبل می‌شوند و مشترکین پرمصرف نیز فرصت ۶ ماهه در اختیار آنان قرار می‌گیرد تا مصرف خود را کاهش دهند.
وی تصریح کرد: شناسایی مشترکین در تعرفه‌های مختلف بسیار ضروری است و در این زمینه باید توجه ویژه‌ای به سکونتگاه‌های غیر دائم و باغ ویلاها شود تا اشتباهاً بعنوان کم مصرف‌ها درنظر گرفته نشوند که در این راستا از ظرفیت مامورین تشخیص به خوبی می‌توان استفاده کرد.
بیدی به اپلیکیشن بسیار کاربردی «برق من» اشاره کرد و افزود: مشترکین با مراجعه به این اپلیکیشن در کنار تمامی خدمات جامع و کامل آن، امکان مشاهده و بررسی چگونگی مصرف و قرارگیری در دسته‌بندی‌های مذکور را خواهند داشت.
وی افزود: با مراجعه به سایت شرکت توزیع برق گیلان (www. gilanpdc. ir) و نصب اپلیکیشن سامانه برق ایران (برق من) ضمن بهره مندی از خدمات غیر حضوری می‌توان از وضعیت مصرف خود مطلع شد و یا با مراجعه به سایت برق امید (bargh-omid. ir) از اطلاعات مورد نیاز استفاده نمود.
در پایان دکتر عادلی ضمن ارائه پاورپوینت به تشریح کامل برخی از برنامه‌های اجرایی برق امید و برق من پرداخت.
این جلسه در ۲۴ آبان سال جاری در شرکت توزیع برق گیلان برگزار شد.

Share