استاندار گیلان در دیدار با شهردار و اعضای شورای شهر رشت؛

خواسته‌های شهروندان شنیده شود | اختلال در مدیریت امور شهری پذیرفتنی نیست

استاندار گیلان مردم را بزرگترین سرمایه اجتماعی و فرهنگی رشت خواند و با تصریح اینکه مطالبات و خواسته های شهروندان باید شنیده شود، گفت: انتظار دارم برای تکمیل پروژه های نیمه تمام، طبق برنامه ریزی و اولویت بندی تلاش صورت گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ارسلان زارع در دیدار شهردار و اعضای شورای اسلامی رشت به پیشنه این شهر اشاره کرد و افزود: در شهری که حدود یک سوم از جمعیت استان بصورت متراکم در آن سکونت دارند، توجه به مدیریت شهری و تلاش برای حل مشکلات مردم و توسعه امری ضروری محسوب می‌شود.

وی پیشبرد امور و بهبود مدیریت شهری را نیازمند تلاش جمعی خواند و گفت: تحقق این مهم بعنوان یک راهبرد اساسی، نیازمند برنامه‌ریزی است.

دکتر زارع با بیان اینکه شهرداری بیشترین ارتباط را با مردم دارد و خدمات زیادی را به آنان ارائه می‌دهد، تصریح کرد: در جریان این ارتباط گسترده، پاسخگویی به مردم همراه با تکریم آنان یک اصل مهم است.

استاندار گیلان مطالبه‌گری مردم و بیان مشکلات‌شان به اعضای شورای شهر را نشانه تناسب مسئولیت و اعتماد آنان به منتخبان خود و سرمایه‌ای ارزشمند دانست که باید برای رفع دغدغه و نیازمندی‌های مردم بیش از پیش کوشید.

وی با یادآوری تاکید خود در مراسم معارفه شهردار رشت بر لزوم تعامل و هم افزایی شورای شهر و شهرداری به عنوان دو نهاد بر آمده از آرای مردم گفت: از اصلی‌ترین مولفه‌ها در توسعه شهر، تعاملات گسترده و تلاش برای شناسایی و رفع موانع است و نباید بگذاریم اختلاف نگاه‌ها موجب بروز اختلال در امور شهری و خدمات‌رسانی به شهروندان شود.

نماینده عالی دولت در گیلان گفت: شهرداران و اعضای شورای شهرها باید با مدیران دستگاه‌های اجرایی استان نیز ارتباطی موثر داشته باشند و البته همکاری شایسته مدیران استان و شهرستان‌ها با شهرداران و شوراها هم الزامی است و نباید هیچ مانعی موجب اختلال در مدیریت امور شهری گردد که پذیرفتنی نیست.

وی بزرگترین سرمایه اجتماعی و فرهنگی رشت را مردمان این شهر خواند و بیان داشت: پیشینه غنی مردمان این دیار با فرهنگ و معنویت آنان درآمیخته و امروز هم در بسیاری از مولفه‌ها شاهد ممتاز بودن آنان هستیم.

استاندار گیلان مشکلاتی همچون نامناسب بودن آسفالت معابر و خیابان‌ها، زباله، بافت‌های فرسوده و نیز آلودگی دو رودخانه زرجوب و گوهررود را از بزرگترین مشکلات حوزه مدیریت شهری در رشت دانست و افزود: باید از همه ظرفیت‌های ملی و استانی در جهت حل مشکلات یاد شده بهره‌مند شد که در جهت تحقق این مهم پیگیری و ممارست برای رسیدن به نتیجه مطلوب نقش موثری دارد.

وی پروژه‌های نیمه تمام را یکی از دغدغه‌های بحق مردم خواند که مسئولان نیز بر اجرا و تکمیل آن‌ها تاکید دارند و گفت: انتظار دارم بر اساس اولویت‌بندی نسبت به اتمام هریک از این پروژه‌ها تلاش شود.

استاندار گیلان با اشاره به تخصیص ارزش افزوده به شهرداری رشت، گفت: از سال گذشته تا پایان مهرماه سال جاری ۱۲۹ میلیارد تومان اعتبار نقدی به شهرداری رشت پرداخت شده که انتظار می‌رود در هزینه‌کرد آن‌ها برای رفع مشکلات مردم اقدامات لازم صورت گیرد.

دکتر زارع به مشکل باشگاه‌های ورزشی بویژه تیم‌های فوتبال اشاره کرد و با یادآوری پیگیری‌های خود ازطریق مسئولان کشوری، خواستار توجه جدی‌تر بخش‌های غیر دولتی مسئول و نهادهای ذیربط و اتخاذ تصمیماتی اصولی برای رفع مشکلات و نگرانی هواداران شد.

نماینده عالی دولت در استان با تاکید بر اینکه باید مطالبات و خواسته‌هایی که مردم از مسئولان دارند را شنید، خاطرنشان کرد: انتظار دارم شهرداری بعنوان یک نهاد عام عمرانی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در پیشبرد امور توسعه محور شهری پیگیر و پیشتاز باشد.

علی اوسط اکبری مقدم معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان نیز در این دیدار با اشاره به پیگیری‌های نماینده عالی دولت در استان در خصوص پروژه تصفیه خانه فاضلاب رشت گفت: پیرو این مذاکرات طی روزهای گذشته بودجه‌ای برای اجرای پروژه تخصیص یافت که امیدواریم بخش‌های قابل توجهی از آن تکمیل شود.

وی به پروژه نیروگاه زباله سوز ۶۰۰ تنی رشت و طرح جامع تفضیلی شهر اشاره کرد و افزود: استانداری گیلان با تمام توان پیگیر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و ساماندهی پروژه‌های عمرانی‌ست.

سید محمد احمدی شهردار رشت نیز در این نشست به معضل ساخت و ساز در زمین‌های نسقی و ورود برخی افراد بی‌تجربه به ساخت و ساز در این حوزه اشاره کرد و گفت: عدم صدور پروانه برای واحدهای احداثی در زمین‌های نسقی به معنای مدیریت در این بخش نیست.

وی بر لزوم اجرای سیاستی مناسب برای رفع مشکل ساخت و ساز غیرمجاز در زمین‌های نسق تاکید کرد و افزود: نسق‌سازی بدون رعایت قوانین نظام مهندسی و نظارت شهرداری، می‌تواند عواقب جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.

احمدی با اشاره به اینکه شهرداری رشت تاکنون در ارائه خدمات به دستگاه‌های اجرایی و مردم از هیچ تلاشی دریغ نکرده، افزود: برای اجرای هرچه سریع‌تر پروژه‌های استانی که از اهمیت بالاتری برخوردارند، نیازمند همکاری دستگاه‌های اجرایی استان هستیم

احمد رمضان‌پور رییس شورای اسلامی شهر رشت نیز موضوع ساخت و ساز در زمین‌های نسقی را بعنوان یکی از مشکلات جدی در رشت دانست و گفت: این موضوع امروز به چالشی مهم بدل شده از این‌رو خواستار ارائه راهکار قانونی جهت حل این معضل و قانونمند شدن پروسه ساخت و ساز در زمین‌های نسق و ایجاد نظارت از سوی شهرداری هستیم.

وی به پیگیری اجرای پروژه تراموای رشت در شورای عالی ترافیک کشور اشاره و اضافه کرد: این پروژه سال‌ها مورد بحث و بررسی در شورای شهر قرار گرفت و به عنوان تنها شهر کشور از این ردیف بودجه برخوردار است و تقاضا داریم نسبت به اعطای مجوزهای لازم برای فراخوان تراموا اقدامات لازم در سطح ملی انجام شود.

همچنین در این نشست اسماعیل حاجی‌پور، بهراد زاکری، رضا رسولی، فاطمه شیرزاد، فرهام زاهد، حامد عبداللهی، محمدحسن علیپور، حجت جذب و محمدحسن عاقل منش در خصوص اراضی نسقی، تراموا، بازآفرینی شهری، پروژه پسماند، زباله سوز رشت، رصدخانه کوشیار گیلانی، موزه‌های تخصصی از جمله خانه موزه مشروطه، توجه بیشتر به رسیدگی مطالبات شهروندان، اصلاح در نقشه تفضیلی رشت، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، نگرانی از ورود گردشگران به گیلان، پرداخت حقوق پرسنل شهرداری، اصلاح ساختار در پست‌های مدیریتی و تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی باسابقه و همچنین مشکلات تیم‌های فوتبال سپیدرود و داماش مطالبی بیان کردند.

Share